Глобалният пазар на луксозни стоки е преодолял финансовата криза доста по-бързо от очакваното, сочи изследване на водещите дестинации за пазаруване на луксозни стоки, изготвено от Jones Lang LaSalle и цитирано от Europe RE.
Според Уолтър Гусенс, началник на агенцията за отдаване под наем на търговски площи в Белгия към Jones Lang LaSalle, "луксозният сектор е най-развит от гледна точка на интернационализацията на пазара на търговски имоти - марките възприемат наистина глобални стратегии. Повечето от тях имат планове за разширяване на дейностите си в Азия и нововъзникващите пазари, където се създава нов клас клиенти с високи доходи и с апетит към луксозните стоки".
"В същото време обаче те възобновяват инвестициите си и на зрелите западни пазари чрез мащабни ремонти и разширения на съществуващите магазини, защото оценяват международната привлекателност на традиционните райони за луксозни магазини в Лондон и Париж например".
Ню Бонд Стрийт в Лондон е най-скъпата луксозна търговска улица в Европа. Наемите на топ имотите там достигат 7900 евро за кв. м. На авеню Монтен в Париж наемите стигат 7500 евро/кв. м, а на ул. Столешников в Москва те са до 7015 евро/кв. м. В топ петицата влизат и италианските локации за луксозно пазаруване Виа Монтенеаполеоне в Милано и Виа Кондоти в Рим. Наемите на магазини на улиците за пазаруване на луксозни стоки в Брюксел и Антверпен варират между 1500 и 2000 евро/кв. м.
"Въпреки бума на интернет пазаруването търговията на най-престижните улици на Европа остава много сериозен фактор за успех за луксозния сегмент. След две години на по-ограничени разходи, собствениците на луксозни магазини реагират на завръщането на потребителското доверие с планове за разрастване," твърди Гусенс.
"Увеличеното търсене на първокласни магазини на най-добрите локации тласка наемите нагоре. И други търговци търсят възможност да спечелят от близостта си до известни луксозни марки и това допълнително търсене при ограничените налични пространства оказва още повече натиск", допълва той.
Редица водещи международни компании за луксозни стоки неотдавна обявиха двуцифрен растеж на приходите и дори рекордни годишни продажби. Собствените вериги от магазини на фирмите имат голяма роля за този успех; друг фактор е Азия, особено процъфтяващият китайски пазар. В Европа също се забелязва отскачане от дъното. През 2010 г. между една трета и 40% от общите приходи на някои марки се падат на Европа, като най-големите продажби са регистрирани в Италия, следвана от Франция, Великобритания, Германия и Русия.
Най-голяма е гъстотата на международни луксозни магазини в Париж, където 100-те топ луксозни марки имат над 150 търговски обекта. Само в Лондон има подобна гъстота - 125 магазина за 100-те марки. В Милано те са малко под 90, а в Москва и Рим - съответно 66 и 59.