Големите вериги хипермаркети започват да мислят за модел за експанзия и достигане до потребителите, който надхвърля традиционните търговски локации.
Те гледат към локации като местни пазари и панаири, жилищни комплекси и обекти на по-малки супермаркети, пише FT.
Супермаркетите се насочват към места, където хората се събират и където могат да пазаруват лесно, обяснява Клайв Блек, анализатор в Shore Capital.
„В много случаи това са по-скоро регионални центрове, квартали и главни пътища, отколкото градските центрове.“
Андрю Касулис, анализатор от Credit Suisse, казва, че тези по-малки центрове се обособяват като отделни търговски средища, различни от по-големите търговски локации.
„Кварталните магазини са там, където хората живеят, където могат да ходят пеш и където могат да шофират и да паркират за няколко минути“, коментира той.
„Това е обикновено отделно от търговските улици.“
Предвид тези фактори супермаркетите трябва да са по-креативни в търсенето си на подходящи локации, пише изданието.
Така те се насочват към неизползвани кръчми, кинозали и дори църкви за обособяване на нови търговски средища.
Причината според Найджъл Кийн, директор Развитие в Waitrose, се крие в трудността при осигуряване на нови терени за изграждане на нови търговски обекти.
„Тъй като освобождаването на парцели става все по-трудно, хората се стремят да използват повече въображение, отколкото някога са използвали, в търсене на имоти, които преди това не са взимали предвид.“
Въпреки това по думите на Джон Роджърс, финансов директор на британската верига супермаркети Sainsbury, който отговаря и за стратегията по отношение на недвижимите имоти на компанията, такава една стратегия „не е панацея“.
Той обяснява, че въпреки презумпцията, че един стар търговски обект като кръчма би могъл лесно да се приспособи в хранителен магазин, това не винаги е лесна задача, тъй като обектът не е проектиран за тази цел.