Строителните предприемачи и операторите на търговски центрове трябва да станат по-дръзки в развитието на своята концепция за моловете, за да привлекат и задържат интереса на клиентите, смятат специалисти.
Събитията и висококачествените развлекателни инициативи представляват „огромна възможност“ за търговските центрове да се различат от останалите. Това казва, цитиран от PropertyEU, Фредерик Фонтен, директор Развитие в базираната в Амстердам инвестиционна компания Corio, която е специализирана в изграждането и управлението на търговски центрове.
“Трябва да намерим нови начини, за да заинтересоваме потребителите”, казва Фонтен.
Той обръща внимание на начина, по който се променя търговията на дребно, повлияна от интернет и социалните медии, както и растящото значение на развлекателните формати и други трендове, като насищането на пазара например.
Нашата мисия е да се възползваме от тези развития и да създадем любими места за срещи.
Според него от ключово значение за развитието и възраждането на търговските центрове е формирането на нов начин на мислене у играчите на пазара.
“Създаването на център със силна идентичност или ДНК е приоритет”, казва той.
Фонтен обаче подчертава, че жизненият цикъл на развлекателните формати е по-кратък от този на търговските, затова операторите трябва постоянно да се променят и адаптират.
Той дава пример с един от търговските центрове на компанията в Италия, който има специална политика за провеждането на развлекателни мероприятия. Такова е фестивалът Gru Village с участието на местни и международни хора на изкуството.
„Това се превърна в едно от най-значимите събития за нощния живот в Торино“, казва той, като допълва, че миналогодишното издание на фестивала е привлякло над 100 хил. посетители.