Френската верига Bricostore и германската Praktiker са загубили общо една трета от румънския пазар на продукти „направи си сам“ за последните три години, пише ZF.
Поради отслабналите позиции на двете вериги техният пазарен дял се е понижил до 34,4% през 2010 г. в сравнение с 62,7% през 2007 г., пише изданието.
През 2007 г. румънският пазар на стоки и услуги „направи си сам“ е бил на стойност 700 млн. евро, докато през 2010 г. неговият обем се е повишил до близо 1 млрд. евро. В тази сума не влиза бизнесът на дистрибуция на строителни материали, представен от вериги като Arabesque и Ambient, както и някои от по-малките мрежи в сегмента, развиващи дейност в различни части на страната, уточнява изданието.
През последните години Bricostore и Praktiker са подложени на все по-голяма конкуренция от страна на нови участници на пазара в северната ни съседка като BauMax, Hornbach и OBI. Делът на последните от общия пазар за този период се увеличи до 27%, започвайки от 8,7% през 2007 г.
Наред с това някои от големите местни вериги като Dedeman също завземат пазарен дял с бързи темпове. Веригата повиши пазарното си присъствие с близо 10 пункта за периода, като достигна 37% през 2010 г. Тази експанзия бе базирана на рекордни за компанията продажби от 360 млн. евро, отчетени за миналата година, пише изданието.
Румъния бе една от страните, които отчетоха най-голям спад в строителната продукция през януари на месечна база, която се понижи с 6,4%. За сравнение страната отбеляза най-силен ръст сред страните членки в ЕС през декември, когато строителството нарасна с цели 17,6% в сравнение с предходния месец.