IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Експерт: Много 5-звездни хотели в България не отговарят на стандарта

Същевременно цените са ниски спрямо подобни хотели в Централна и Източна Европа, обяснява Фредерик льо Фишу, мениджър „Хотелски бизнес“ в Cushman&Wakefield

16:08 | 19.05.11 г. 5
Експерт: Много 5-звездни хотели в България не отговарят на стандарта

Градските хотели в София имат бъдеще и могат да привлекат международни оператори, което ще допринесе за повишаване на нивото на обслужване, стана ясно по време на дискусия по темата, организирана от консултантската компания Forton International и световният й партньор Cushman&Wakefield.

Според статистиката на бизнес консултантите в София функционират едва 5500 стаи, разположени в 3-, 4- или 5-звездни хотели с над 50 броя стаи. В Букурещ например броят на стаите в хотел е 2 пъти по-голям.

„Големият брой 5-звездни хотели, които за съжаление не отговарят на приетия в Европа стандарт за класификация, е първото нещо, което ми направи впечатление при обиколката в България”, разказва Фредерик льо Фишу, мениджър „Хотелски бизнес“ на Cushman&Wakefield.

“Заедно с колегите от Forton направихме „клиентско посещение” без предупреждение в най-популярните и луксозни хотели в София и с изненада установих, че обслужването едва в 2 от 6-те отговаряше на моите очаквания. В същото време цените са ниски спрямо подобни хотели в Централна и Източна Европа. Като оценител на хотели считам, че е време битката за „5 звезди”, която наблюдавам в България, да остане в миналото и да бъде изместена от усилия за подобряване на обслужването, защото то е най-важният актив на всеки хотел, чрез който се привличат и създават лоялни клиенти”, допълва льо Фишу.

Според Фишу сегментът на градските хотели в София все още се намира в етап на растеж и има място за нови проекти, но единствено в центъра на столицата. Консултантът не съветва инвеститорите да залагат на строителство на хотел, ако не разполагат с парцел на много добра локация.

„Навлизането на повече и по-известни оператори ще повиши качеството на бизнеса, тъй като освен резервации по програмите за лоялни клиенти, големите брандове носят със себе си и съответните критерии за обслужване и поддръжка на хотела. Към момента най-актуални остават схемите на директна покупка, франчайз договори или изпращане на мениджърски екип. Която и от последните две опции да изберат, собствениците на хотели трябва да знаят, че критериите са високи, но ефектът при големи обекти с над 100 стаи си заслужава, тъй като повишава пазарната стойност на обекта”, коментира Фредерик льо Фишу.

Хотелите, които разполагат с повече от 100 стаи, могат успешно да привлекат международен оператор. За малките семейни обаче трябва да се търсят алтернативни концепции. Продажбата е най-трудна и въпреки това може да се осигури финансиране до 50% от сделката за покупка.

„Наблюденията ни през последните месеци сочат, че има интерес за пренасочване на инвеститорите от останалите бизнес сегменти в хотелския. Въпреки че предлагането в този сектор все още не е голямо, тази тенденцията крие и големи рискове. Да построиш хотел вместо офис сграда, поради затрудненията в офис пазара, крие рискове и би могло да не е правилното решение, особено, ако теренът е разположен извън централната бизнес зона”, коментира Михаела Лашова, партньор и Мениджър на отдел „Капиталови пазари и консултиране“ във Forton.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:20 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

5
rate up comment 0 rate down comment 0
Веск
преди 13 години
То кое е 5 звезди у нас бе хора. Пътища ли. Чистота ли. Градска среда ли. Мизерия, ***, кучета, клошари. То само това изключва понятието пет звезди у нас. Обаче пет звезди и отгоре са алчността и претенциите на българина и особено на позамогналия се и сдобил се с хотел. Много са скъпи хотелиерските услуги у София. А не бива. При свръхцентрализирана държава тея цени пречат на бизнеса. Да не говорим ако трябва да идеш у болница и някой придружител да трябва да стои 1 месец на хотел с теб. Жалка картинка. Огромна разлика между претенции и реална среда и продукт са хотелските цени.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 0 rate down comment 0
STRAHO
преди 13 години
Еми защо му е на хотелиера да пръска милиони за да поддържа звездите !!? По евтино се поддържат звезди с някой лев под масата на когото трябва!:))))..Вий сега и с претенции!:))))..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 0
vanio tanov
преди 13 години
Хаха, кажи ги повечето!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 0
Мажоритаря
преди 13 години
Аз обичам да ходя в хотел "Аугуста" в Хисаря... Той е 3 зведзи, но на практика е по-добър от 60-70% от останалите 4-5 звездни хотели в България. :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 0
mmmiirrr
преди 13 години
например хотел Инернационал на Златните 5 звезди а и 3 са му много
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още