Манията по организиране на първични публични предлагания започва да се връща на американския пазар. Най-актуалният пример за това са подадените документи за листване на интернет портала Zillow, пише MarketWatch.
Базираната в Сиатъл компания е основана през 2004 година. Тя разполага с база данни за 100 млн. жилища в САЩ, а през 2010 година е постигнала ръст на приходите си от 74 на сто до 30,5 млн. долара.
Това обаче е доста далеч от неписаното правило, че за да проведе успешно листване, дадена компания трябва да генерира поне 100 млн. долара годишно и да бъде на печалба или в най-лошия случай с минимална загуба, коментират за медията анализатори.
За момента Zillow не е на печалба, като за 2010 година е отчетена загуба от 6,7 млн. долара. Добрата новина е, че отрицателният резултат се свива спрямо предходната година, когато загубата е била 12,8 млн. долара.
Бизнес моделът на Zillow почива върху продажбите на оценителски услуги, реклама на интернет сайта и услуги, предоставяни на ипотечни кредитори и брокери на недвижими имоти.
Моделът на Zillow e доказан в практиката, а компанията се е позиционирала успешно като добър избор при оценяването на жилища. Тя успява да увеличава приходите и потребителите си въпреки тежката ситуация в сектора на недвижимите имоти, но инвеститорите трябва да бъдат внимателни, предупреждават от MarketWatch.