IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Търговските вериги по света разширяват мрежите си въпреки трудните условия

В топ 20 попадат все повече международни пазари, тъй като търговците гледат и към ключовите развиващи се пазари

11:24 | 14.04.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p><font face="Arial, sans-serif">Европа все още е регионът с най-висока концентрация на международни търговски вериги.</font> <i><font face="Arial, sans-serif">Снимка: sxc.hu</font></i></p>

Европа все още е регионът с най-висока концентрация на международни търговски вериги. Снимка: sxc.hu

Международните търговски вериги продължават да разширяват своите мрежи от магазини в множество пазари по света въпреки трудните условия, се казва в последното издание на доклада „Колко глобален е бизнесът на търговията“ на консултантската компания CB Richard Ellis (CBRE).

От компанията отчитат, че въпреки че глобалната икономика излезе от рецесията през 2010 г., периодът за търговците остава предизвикателен, предвид свитото потребление на много пазари и понижения брой нови търговски центрове, което затруднява достъпа на търговците до първокласни локации и площи.

Великобритания запазва своята позиция като „най-глобализирания“ търговски пазар в света за четвърта поредна година, привличайки 58% от международните търговски марки, включени в проучването. Тя е следвана от ОАЕ с 54% и САЩ с 50%.

Сред отделните региони Европа продължава да доминира класацията на компанията за пазар с най-високо проникване на международни търговски вериги. Всяка от петте най-големи икономики на континента попада в топ 10 на международните търговски дестинации – Великобритания, на първо място, Франция на четвърто, Испания на пето, Германия на шесто, Русия на осмо и Италия на десето.

Въпреки това в топ 20 попадат все повече международни пазари, тъй като търговците гледат към ключовите развиващи се пазари, наред с установените търговски дестинации.

В сравнение с миналогодишната класация най-голям ръст на „търговско присъствие“ отчита Турция с 39% от всички търговци в сравнение с 37% в предишното издание. Белгия, Полша, Египет, Виетнам, Бразилия и Мексико също отчетоха ръст от над 1,5% в броя на международните търговци.

Според доклада международната експанзия остава ключова стратегия за търговците по света, като 40% от новите магазини се отварят на пазар, различен от родината на веригата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:00 | 20.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още