Ако поставите име на имота си, можете не само да го направите по-привлекателен за потенциалните купувачи, но и да постигнете по-бърза и изгодна продажба, сочи ново проучване.
Един от всеки 14 купувачи е готов да плати повече за жилище с име, а не просто с номер, докато 40% от анкетираните смятат, че отношението към даден имот би се подобрило, ако той има име, се казва в проучване на сайта за имоти Globrix.
От компанията дават пример с жилищата във Великобритания, които са общо 26 млн. на брой, според данни на Поземления регистър на страната. Общо 5,4% от тях, или 1,4 млн. жилища, са вписани и с имена.
Общо 40% от анкетираните са казали, че отношението им към даден имот би се променило в положителен аспект, ако той има име, като 21% биха предположили, че това е по-стар и ценен имот. Около 19% от отговорилите биха сметнали, че имотът е в добър район, 11% - че той е с висока цена, а 4% - че обитателите му са заможни.
Проучването показва също как представата за даден дом се променя от името на улицата, на която се намира. Британците предпочитат имената на адресите им да съдържат думите gardens (англ. - градини) с 18%, следвани от avenue с 13% и lane (уличка) с 9%.
„Може да звучи нелепо, но е част от човешката психология, че малки промени в схващането може да повлияят на това колко сме готови да платим за нещо, включително и за жилище“, коментира Дженифър Уорнър от Globrix.