Делът на незаетите площи в големите молове в САЩ през първо тримесечие на годината достигнаха до най-високите си нива поне за последното десетилетие, тъй като някои търговци са решили да потърсят алтернативни локации за своите магазини, след като големият брой затворени търговски обекти в моловете са отблъснали купувачите, пише Ройтерс.
Нивото на незаетост в моловете в страната е достигнало 9,1% през първите месеци на годината, в сравнение с 8,7% през последното тримесечие на 2010 г., сочат данни на Reis Inc.
Това бе най-високото ниво, откакто компанията за проучвания на сектора на бизнес имотите започна да следи пазара през 1999 г., пише изданието.
Виктор Каланог, вицепрезидент "Проучвания и икономика" в компанията, коментира, че потреблението в САЩ се покачва, което е добре по отношение на икономическо възстановяване, което обаче тепърва се очаква да се прояви под формата на повишено търсене на площи.
Офертните цени в големите молове (наричани регионални, с площ до 75 хил. кв. м) в САЩ се понижиха с 0,1% до 38,75 долара на кв. фут (417,12 долара на кв. м).
Наред с повишеното ниво на незаетост от комапнията отчитат и значителен спад в строителната активност в сегмента през периода.
„Това наистина говори за повече липса на търсене, отколкото, че пазарът се приближава към дъното“, казва Каланог.
От компанията смятат, че делът на незаетост може да надмине и рекордните нива от 1990 г. от 11,1%, ако всички нови проекти с обща площ от 14 млн. кв. фута (1,3 млн. кв. м) бъдат ззавършени по план през 2011 г.
преди 13 години За съжаление тук ще стане същото,но малко по-късно.Лошото е,че не сме твърде малки зимата вътре да си играем на фунийки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Сигуно свитата покупателна способност и " излизането от кризата " са причините за тази статистика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар