Строителните предприемачи в Европа отчитат лек ръст в своите обеми от проекти в сравнение с 2010 г., сочи проучване на специализираното издание PropertyEU.
Това е истински обрат на пазара в сравнение с предходните три години, когато по-голямата част от проектите бяха замразени или направо отменени поради затруднения пазар и липсата на финансиране.
Общият обем от проекти в процес на развитие на 25-те най-големи предприемача в Европа нарасна с 5% до площ от 21 млн. кв. м на имотите в процес на изграждане.
Този ръст бе постигнат въпреки спада в обемите на водещите предприемачи, изграждащи търговски площи като MAB Development, Multi Corporation и ING Real Estate Development, които са в началото на класацията, изготвена от изданието.
Проучването сочи, че поне шест от 10-те водещи предприемачи в тазгодишната класация специализират в изграждането на търговски площи.
Търговският сегмент определено се обособи като най-дефанзивния сектор в периода на кризата, въпреки че акцентът в Западна Европа през последните години се премести по-изразено към модернизиране и разширяване на съществуващите схеми.
Въпреки че много от играчите бяха заставени да се оттеглят от развиващите се пазари на Централна и Източна Европа, тези, които останаха, в момента консолидират присъствието си, сочи изданието.
Един от големите предприемачи в региона е Plaza Centers, който се нарежда на четвърто място в общата класация с най-активните играчи в сектора. Компанията има голямо портфолио от проекти в региона, най-вече в Румъния, Полша, Унгария и Сърбия.
Plaza Centers има няколко проекта и у нас. Тя развива проект за търговски център в Шумен, а през 2009 г. придоби и мажоритарен дял в проект за мол в София.