Френската верига Carrefour обяви, че е отворила първия си хипермаркет от типа „кеш енд кери“ в Индия, в Ню Дели.
Магазинът ще има площ от 5200 кв. м и ще предлага над 10 хил. хранителни и нехранителни продукта.
Новият магазин е част от стратегията на групата да установи присъствие на най-големите развиващи се пазари, които предоставят значителни възможности за разширяване и ръст в средносрочен и дългосрочен план, казват от компанията в свое съобщение, публикувано днес.
„Отварянето на този първи магазин бележи навлизането на Carrefour на индийския пазар и ще бъде последвано скоро от отварянето на други „кеш енд кери“ магазини“, казва изпълнителният директор на Carrefour Ларс Олофсон.
„Тази първа стъпка е съществена, за да позволи на екипа на Carrefour да разбере изцяло спецификите на индийския пазар и след това да изгради нашето присъствие и чрез други формати.“
Според индийското законодателство в момента „кеш енд кери“ е единственият формат, който чуждестранните групи имат право да развиват самостоятелно.
По данни на Ройтерс секторът на продажбите на дребно в Индия на обща стойност 450 млрд. долара е до голяма степен затворен за чуждестранни компании и стимулира развитието предимно на малки магазини, които предоставят заетост на стотици хиляди и обслужват пазар от над 1 млрд. души.
Carrefour има над 15 хил. собствени и франчайз магазина в 34 държави. Наскоро компанията стартира дейност и у нас, като в момента има магазини в София, Пловдив, Варна, Бургас и други, като планира да отвори магазини и в редица други градове.