Търговските активи са формирали 31,5% от общите инвестиции в бизнес имоти във Франция от началото на 2010 година, сочат данни на консултантската компания Savills, цитирани от EuropeRE. Това представлява рекордно висок обем от 2,5 млрд. евро, което е ръст от 247% спрямо същия период на миналата година.
Компанията отчита, че продажбите на търговски центрове и молове са формирали 64% от пазара и възлизат на 1,6 млрд. евро. За разлика от тях на главните търговски улици, въпреки че се поддържа добро търсене на площи под наем, много малко инвеститори са склонни да продават такива активи и затова сделките са ограничени в размер на 302 млн. евро. При търговските паркове и складове за търговия на дребно обаче се наблюдава шесткратен ръст на инвестициите от 103 млн. евро през третото тримесечие на 2009 г. до 592 млн. евро през същото тримесечие на тази година.
Местните инвеститори са реализирали 62% от сделките тази година, сочат данните на компанията.
Търсенето от страна на инвеститори е оказало натиск върху доходността, която за първокласните търговски центрове се е понижила до 5,5% от 6% за година, а за по-второстепенни центрове е 6,5%. При търговските паркове доходността за първокласни и вторични центрове е паднала с по 100 базинсни пункта до съответно 6,25% и 7,5%, докато на главните търговски улици се е понижила от 5,5% на 5,25%.
По отношение на наемите търсенето и предлагането остават относително балансирани, като наемите на първокласните площи остават без изменение. Средните наеми на главните търговски улици в Париж са 2000 евро/кв. м на година, но могат да достигнат и 10 хил. евро на най-популярните улици като Шанз-Елизе.