В румънската столица стартира проектът за изграждането на търговския център Colosseum, който ще бъде единственият мол, който ще се появи на пазара в Букурещ през 2011 г.
Общата стойност на инвестицията в центъра е 350 млн. евро.
Молът ще бъде изграден на две фази от румънската компания Nova Imobiliare. Първата от тях предвижда изграждането на 53 хил. кв. м търговски площи, от които 70% са вече отдадени под наем на компании като Leroy Merlin, Carrefour, Altex, Flanco и др.
Leroy Merlin, който е част от френската група Adeo и е четвъртата по големина в света верига хипермаркети от типа „направи си сам“, е наела 20 хил. кв. м. Нейният магазин се очаква да отвори през пролетта на 2011 г. Веригата има 236 хипермаркета по света.
Carrefour ще заема хипермаркет от близо 13 хил. кв. м в мола, който ще бъде отворен през втората половина на 2011 г., пише EuropeRE.
Втората фаза от проекта ще включва 137 хил. кв. м с над 480 магазина, 10 хил. паркоместа, кинокомплекс с 12 екрана и боулинг зала с 20 писти. Тези площи тепърва ще се отдават под наем.
Развитието на проекта за търговския комплекс се управлява съвместно от консултантските компании King Sturge и Jones Lang LaSalle.
Той ще бъде разположен в северната част на Букурещ, където по думите на Бен Бинс, старши партньор "Търговски площи" в King Sturge, има недостиг на модерни търговски площи.
Въпреки трудностите, които търговските центрове в Румъния изпитват заради кризата, инвестициите в сегмента не спират. Наскоро беше съобщено, че обемът на инвестициите в молове в страната досега тази година е на стойност 400 млн. евро, което е най-ниското ниво за последните четири години.
По-рано тази години бе съобщено, че всеки пети магазин в румънските молове стои празен.