От 1 евро, вложено в строителството на магистрала, възвращаемостта е 2,5 евро, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев при откриването днес на конференцията за устойчиво развитие BalREc, като цитира данни от проучване на Deloitte. При това Европа ни дава голяма част от тези средства, допълни той. „Къде има такава възвръщаемост?“, попита Плевнелиев.
Седем магистрали, седем високоскоростни трасета, два моста над Дунав и тунел под Шипка - така Плевнелиев обобщи целите на стратегията на министерството за развитие на пътната мрежа на България до 2020 г. По думите му общата стойност на проектите е около 5 млрд. евро.
Заради недобре развитата пътна инфраструктура България е в самоизолация, коментира Плевнелиев.
„На нас ни липсва вертикалната транспортна връзка – такава, каквато Румъния е направила, липсва ни коридор номер 4. Вече променяме този модел“, заяви той.
София е единствената столица с население над 1 млн. души в Европа без магистрална връзка с друг такъв град, заяви в рамките на дискусията главният архитект на София Петър Диков.
„Оптимист съм за София, след три години тя ще бъде друг град както като обстановка, така и като позиция спрямо Европа“, каза той. По думите му днес „плащаме цената на удобството ни за следващите години“.
Малко хора вярват днес в промяната на Кремиковци, в развитието на северните територии на града, посочи още Диков и направи паралел, че така навремето малко хора са вярвали в реализацията на Бизнес Парк София.
Главният архитект повтори мнението си, че не очаква в столицата скоро да бъде издигнат небостъргач.
„Българските предприемачи нямат въображение. Един като построи хотел и той е успешен, още 200 тръгват да строят хотели“, коментира Левон Хампарцумян, главен изпълнителен директор и председател на УС на UniCredit Bulbank.
Той посочи, че въпросът е малкото наличен капитал да бъде вложен ефективно. Банките следват успеха - ако има добър проект, финансиране ще се намери, заяви той.
преди 14 години защото градовете им не са на по 600-800км един от друг и нищо между тях, не се говори различен език във всеки град над 1 милион.... разликите са толкова много, явно само то не си ги осъзнал. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години A Букурещ с кой милионен град е свързан с магистрала че не мога да си спомня? Или Истанбул примерно?А между другото Диков има ли основно образование? И има ли роднинска връзка с футболния водещ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години ''егати неграмотния архитект: на балканите има само 2 града с над 1 милион, които имат магистрална връзка: Белград и Загреб, останалите са на по над 600км един от друг, няма смисъл, при положение, че самолетите са по-евтин и бърз транспорт...''Тези *** на запад защо са построили магистрали и продължават да строят, след като има "по-евтин и бърз транспорт - самолетите". Все големи разбирачи в този форум... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години а колко е годишната поддръжка на 1 евро магистрала?...."София е единствената столица с население над 1 млн. души в Европа без магистрална връзка с друг такъв град, заяви в рамките на дискусията главният архитект на София Петър Диков."егати неграмотния архитект: на балканите има само 2 града с над 1 милион, които имат магистрална връзка: Белград и Загреб, останалите са на по над 600км един от друг, няма смисъл, при положение, че самолетите са по-евтин и бърз транспорт. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Какви са тия бакалски сметки???За колко време е тая възвръщаемост - ако е за 30 години, МЕРСИ!Диков като се обажда неподготвен и той - защо не мислеше като подписваше "градоустройствен план" за София - всеки строи "законно" както му дойде, хаос и пълна липса на инфраструктура! отговор Сигнализирай за неуместен коментар