Оборотът на Maxima България, която притежава веригата супермаркети Т-Market, се е увеличил през третото тримесечие на 2010, като се изравнява със стойностите от същия период на 2009 година, съобщиха от компанията.
За отчетния период оборотът е над 27,478 млн. лева. През първото полугодие на 2010 оборотът e бил над 54 млн. лева, което е с 14,8% по-малко в сравнение със същия период на миналата година. За третото тримесечие разликата вече е под 1%.
„Нашият бизнес е повлиян от промяната на потребителските навици по време на кризата. Отчитаме увеличаване на продажбите на стоки от по-нисък ценови сегмент, както и на промоционални продукти. Потребителите стават все по-информирани и очакват да получават по-високо качество срещу парите си“, коментира генералният директор на Maxima България Вигинтас Шапокас.
През втората половина на миналата година Т-Market замрази разширяването на веригата заради икономическата обстановка. Според Шапокас сега отново е настъпил моментът за експанзия. “В най-близко бъдеще планираме разширяване до 50 супермаркета с цел увеличаване стойността на компанията в България“, казва той.
В началото на октомври Maxima България получи разрешение от Комисията за защита на потребителите (КЗК) за придобиването на контрол върху магазини от търговска верига „Калея” в София посредством сключването на дългосрочни договори за наем.
Maxima България има 30 магазина и е собственост на базираната в Литва Maxima Grupe.