IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Далечният Изток привлича все повече европейските търговски вериги

Източните пазари предоставят възможности за ръст, които европейските играчи не могат да си позволят да пропуснат

10:36 | 20.09.10 г.
Автор - снимка
Създател
Далечният Изток привлича все повече европейските търговски вериги

Потребителските пазари в Далечния Изток, които са все още сравнително неразвити, но растат с бързи темпове, привличат все повече вниманието както на европейските търговци, така и на инвеститорите.

Нарастващото насищане на търговските площи в Западна Европа представляват силен стимул за европейските компании да разширят дейността си на изток и по-специално към Индия и Китай, които имат неконсолидирани пазари на търговски площи и нарастващо население от платежоспособни потребители, сочи доклад на консултантската компания Jones Lang LaSalle (JLL).

„Китай и Индия ги очаква продължителен икономически ръст през следващото десетилетие и растящите нива на заплащане ще доведат до още по-високо ниво на търсенето на търговски (площи)“, коментира Робърт Бонуел, изпълнителен директор Търговски площи за Европа, Близкия Изток и Африка в Jones Lang LaSalle.

„Растящите средни класи в тези страни обичат западните марки, особено луксозните и все повече могат да си ги позволят. Това е дългосрочен тренд, който нито една търговска верига, нито собственик на търговски център, може да си позволи да пропусне, особено предвид факта, че Китай и Индия са двете най-населени страни в света“, добавя той.

„Въпреки че търговският сектор в Европа ще налива повече капитали в експанзията си в Далечния Изток, ще има също и инвестиции в по-близки пазари”, казва Джеймс Долфин, директор Търговски площи за Европа.

„Със своите стабилни правителства, ниско ниво на задлъжнялост и растящо население, скандинавските страни ще се окажат привлекателни за търговците, търсещи експанзия, като вече има много големи международни марки, които формират и разработват стратегия за разширение в целия скандинавски регион. В Русия пък растящите цени на нефта и газа ще доведат до още по-голям ръст на покупателната способност, което ще донесе големи печалби на новите играчи на пазара до 2020 г.“

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:11 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още