IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Tesco наддава за активи на Carrefour в Азия

Френската търговска верига продава 61 свои супермаркета в Югоизточна Азия за поне 800 млн. долара

18:31 | 01.09.10 г.
Автор - снимка
Създател
Tesco наддава за активи на Carrefour в Азия

Третата по големина верига за търговия на дребно в света –Tesco, е сред десетте участници, наддавали в първия кръг от търга за активи на френската верига супермаркети Carrefour в страните от Югоизточна Азия, предаде Financial Times.

Освен британската Tesco, в наддаването са участвали и няколко големи търговци на дребно от Европа, заедно с частни фирми за дялово инвестиране и местни търговски вериги от Сингапур и Тайланд. Това са уточнили за изданието източници, запознати с въпроса.

Изненадващото според тях е, че досега не е получена оферта от щатската компания Walmart, която е най-голямата верига за търговия на дребно в света, и определя Югоизточна Азия като важен район за своето разширяване.

Крайният срок за включване в търга не е изтекъл, но засега оферта от Walmart не се очаква.

Потвърдените кандидати включват сингапурската верига за търговия на дребно Dairy Farm, втората по големина верига супермаркети в Япония Aeon и френските супермаркети Casino.

Големият брой участници във началния етап от наддаването показва, че Carrefour има добри шансове да получи желаната цена от 800 млн. до 1 млрд. долара за своите общо 61 магазина в Тайланд, Малайзия и Сингапур.

Tesco е лидер на пазара в Тайланд и Малайзия с пазарни дялове от съответно 13%и 10% и се предполага, че е направила оферта за закупуването на всички предложени за продан активи от френската верига, която е втора по пазарен дял в световен мащаб.

Ръководството на Carrefour планира да се изтегли постепенно от пазарите, където е малко вероятно да стане лидер, и да засили позициите си в останалите страни. Carrefour напусна Южна Италия наскоро и преразглежда дейностите си в Португалия. Преди това веригата се изтегли от Мексико, Япония и Швейцария.

Френската компания обаче не изоставя напълно дейността си в Азия, защото запазва своите магазини в Китай, които са близо 70% от всичките й супермаркети в региона. Тя ще остане и в Индонезия и Тайван.

Азия стана източник на 8% от продажбите на Carrefour за 86 млрд. евро през 2009 година.

Carrefour обмисля да направи повторен опит за навлизане на руския пазар, от който се изтегли през 2009 г., както и да увеличи броя на магазините си в Бразилия, Китай, Турция и Индонезия чрез придобивания или партньорства.
 

В началото на тази година стана ясно, че Carrefour смята да отвори 20 магазина в България през следващите пет години, инвестирайки 200 млн. евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:23 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още