Третата по големина верига за търговия на дребно в света –Tesco, е сред десетте участници, наддавали в първия кръг от търга за активи на френската верига супермаркети Carrefour в страните от Югоизточна Азия, предаде Financial Times.
Освен британската Tesco, в наддаването са участвали и няколко големи търговци на дребно от Европа, заедно с частни фирми за дялово инвестиране и местни търговски вериги от Сингапур и Тайланд. Това са уточнили за изданието източници, запознати с въпроса.
Изненадващото според тях е, че досега не е получена оферта от щатската компания Walmart, която е най-голямата верига за търговия на дребно в света, и определя Югоизточна Азия като важен район за своето разширяване.
Крайният срок за включване в търга не е изтекъл, но засега оферта от Walmart не се очаква.
Потвърдените кандидати включват сингапурската верига за търговия на дребно Dairy Farm, втората по големина верига супермаркети в Япония Aeon и френските супермаркети Casino.
Големият брой участници във началния етап от наддаването показва, че Carrefour има добри шансове да получи желаната цена от 800 млн. до 1 млрд. долара за своите общо 61 магазина в Тайланд, Малайзия и Сингапур.
Tesco е лидер на пазара в Тайланд и Малайзия с пазарни дялове от съответно 13%и 10% и се предполага, че е направила оферта за закупуването на всички предложени за продан активи от френската верига, която е втора по пазарен дял в световен мащаб.
Ръководството на Carrefour планира да се изтегли постепенно от пазарите, където е малко вероятно да стане лидер, и да засили позициите си в останалите страни. Carrefour напусна Южна Италия наскоро и преразглежда дейностите си в Португалия. Преди това веригата се изтегли от Мексико, Япония и Швейцария.
Френската компания обаче не изоставя напълно дейността си в Азия, защото запазва своите магазини в Китай, които са близо 70% от всичките й супермаркети в региона. Тя ще остане и в Индонезия и Тайван.
Азия стана източник на 8% от продажбите на Carrefour за 86 млрд. евро през 2009 година.
Carrefour обмисля да направи повторен опит за навлизане на руския пазар, от който се изтегли през 2009 г., както и да увеличи броя на магазините си в Бразилия, Китай, Турция и Индонезия чрез придобивания или партньорства.
В началото на тази година стана ясно, че Carrefour смята да отвори 20 магазина в България през следващите пет години, инвестирайки 200 млн. евро.