Търговците на луксозни стоки се оказват най-активни в експанзията си в търговския сектор в глобален мащаб, като формират над 23% от новооткритите магазини през изминалата година, сочи проучване на консултантската компания CB Richard Ellis (CBRE).
Проучването анализира глобалното присъствие на 294 от най-големите вериги в света в 69 държави, проследявайки глобализацията при търговията на дребно на национално ниво и по градове.
Въпреки глобалното икономическо забавяне търговците на луксозни стоки продължават с глобализацията си, като по-голямата част от тях присъстват във всички основни глобални региони.
Средно веригите за луксозни стоки развиват дейност в над 25 държави и 50 града по света, което им дава най-голямото глобално присъствие от всички търговски сегменти. Експанзията на луксозните вериги е насочена предимно към развиващите се пазари.
Основна цел е Китай, където луксозният сегмент търпи бурно развитие благодарение на бързо растящото благосъстояние на населението и силното търсене на нови луксозни западни марки.
Хонконг запазва позицията си на най-популярна дестинация в света за луксозните вериги, привличайки 91% от участвалите в проучването. Той е следван отблизо от Лондон, където присъстват 87% от луксозните вериги, и Дубай на трето място с 85% от марките. Като цяло осем от топ 15 сред градовете се намират в Азия, като Тайпей, Пекин, Шанхай и Сингапур попадат в топ 10.
Бразилия също бързо се превръща в нова гореща точка за луксозните марки благодарение на растящата си икономика и средна класа.