Понякога имам чувството, че законите в България са просто препоръки, коментира Ели Егози, изпълнителен директор на Grand Mall Varna по време на Първата годишна конференция на Асоциацията на търговските центрове (ICSC), която се проведе в София с медийното участие на Investor.bg.
Той даде пример с правилата за движение, които се спазват избирателно и според това колко луксозен е автомобилът, който управлява шофьорът.
Това по думите му е в сила и в много други отношения, при които хората не спазват дадени договорки и условия. В тази връзка Егози посочи, че в миналото е имал проблеми с някои наематели, които са опитвали да се отметнат от някои условия и срокове по споразумения, за които преди това са се съгласили.
Относно ситуацията в сегмента на търговските центрове и нагласите на потребителите, той каза, че смята, че хората все още имат пари за харчене, но „не са в настроение“ да харчат в магазините в моловете, имайки предвид пониженото потребителско доверие.
Според него търговските центрове, особено в настоящия момент, трябва да са по-гъвкави и иновативни, и да предложат повече на посетителите просто от възможност за пазаруване – като различни събития и прояви за жителите в града и др.
Егози, който преди това бе изпълнителен директор на Mall Sofia, говори за „молманията“, която е обхванала пазара през последните години. Той каза, че, когато е работил по проекта за Mall Sofia, много от представителите на пазара дори не са били чували думата „мол“.
„След това всяка сграда започна да бъде наричана „мол“, дори и въобще да не отговаря на критериите за такъв“, коментира той.
В резултат на тази мания в страната се изградиха много търговски центрове, без да се мисли въобще дали пазарът и потенциалът на потребителите могат да поемат толкова много проекти. В момента някои от новоотворените молове се намират в сериозна конкуренция за привличане на нови наематели. Това е особено валидно за пазари като този във Варна, където няколко проекта са съсредоточени в много малък периметър.
Относно конкуренцията в София и двата нови мола, които бяха отворени през последните месеци, експертът коментира, че Serdika Center и The Mall са „два гиганта“, които са добре изградени и разполагат с много добър микс от наематели. Според него потенциален проблем може да бъде тяхната близост един от друг.
„В даден момент клиентите се чудят и трябва да изберат в кой от двата да отидат“, коментира той като добави, че ако те бяха разположени в два различни края на града, и двата проекта щяха да бъдат по-успешни.
„Преди две-три години обаче ситуацията беше много различна и всеки строеше молове“, заключи той.
преди 14 години е хората все още имат пари за харчене, но не са в настроение да харчат в магазините в моловете-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Е как бе човек??! С промоция - чорапи, потник и ръкавици за 437лв, как да не пазариш?!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години "хората все още имат пари за харчене, но не са в настроение да харчат в магазините в моловете, имайки предвид пониженото потребителско доверие."Просто банките им създават настроение да печелят от лихви. Спестяванията пак са нараснали с 13% за година, за разлика от инвестициите. Икономията - майка на мизерията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Умно инвестират парите си хора които са си ги заработили честно. Тези които са натрупали пари с измами, кражби, убийства ... не знаят как да инвестират. Правят го хаотично. Нескопосано. По голямата част от инвестициите в страната са такива - спомнете си маниите да се правят, мандри, мелници, бензиностанции, хотели .... а сега молове ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години еми доста правилно се е ориентирал човекът. и предполагам е настроил стратегията на компанията си точно в същата посока отговор Сигнализирай за неуместен коментар