IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Причините за успеха на лидерите в интернет

11:28 | 25.10.04 г.
Автор - снимка
Създател
Причините за успеха на лидерите в интернет

Марките Google, Yahoo!, eBay и Amazon продължават да набират популярност в световен мащаб

Ръстът на четирите най-големи интернет компании в света не престава да се засилва. Само за третото тримесечие на 2004 г. Google обяви оборот, близък до този за цялата 2003 г. (806 млн. долара за тримесечието, 962 млн. долара за миналата година). При Yahoo! положението е почти идентично, пише френският вестник Фигаро.

Изглежда, че този растеж се дължи на комбинирането на няколко ключови фактора, коментира вестникът. Главното е да започнеш пръв да правиш нещо и при поява на конкуренция – да се опиташ да я елиминираш. Най-впечатляващ пример за тази стратегия безспорно е eBay. Стартирайки дейността си през 1995 г. калифорнийската компания изпреварва всякакви зачатъци на конкуренция в сектора, като предлага повече продукти онлайн от всички останали. Това води до повече посетители, а оттам – до повече продажби. Резултатът е предлагане на още повече продукти, водещи до повече клиенти.

Така за по малко от четири години eBay изпреварва почти всичките си конкуренти в САЩ, а марката вече се е превърнала в синоним на наддаване по интернет.

Успехът на Google се дължи на подобна стратегия, която не дава никакви шансове на по-малките и неизвестни търсачки, въпреки конкуренцията на Microsoft (MSN) и на Yahoo!.

Другата силна страна на тези интернет компании е умението да развиват успешния си бизнес и в чужбина, където отново са първи в съответния сектор, иновативни и силно конкурентни. Навлязла в Япония преди eBay, Yahoo! завладя японския пазар за наддаване онлайн без да остави никакви шансове на други компании с амбиции да развиват подобен бизнес в страната. Опитът на eBay да успее в Япония претърпя пълен провал – единственият, който калифорнийският гигант някога е имал.

От няколко години лидерите в интернет разчитат главно на нови и нови придобивания за осигуряване на по-голям растеж. Yahoo! реализира над 20 закупувания за пет години, сред които това на Overture (компанията, въвела за пръв път начина за рекламиране чрез спонсорирани линкове) и на френската търсачка Kelkoo, специализирана в пазаруването онлайн.

Всъщност продажбите в чужбина на компании като Yahoo!, Amazon и eBay нарастват по-бързо от тези в САЩ, като тази тенденция се наблюдава от няколко тримесечия. Пазарът в Европа бележи особено силен ръст, като се очаква в близко бъдеще бумът в пазаруването онлайн да се прехвърли в Азия, по-специално в Китай. Неслучайно една от последните придобивки на Amazon е Joyo.com - най-голямата компания за онлайн продажби на дребно на книги, музика и филми в Китай. За нея Amazon плати през август 75 млн. долара.

Въпреки всичко водещите интернет компании влагат много усилия за поддържането на силна дейност и на вътрешния пазар, тъй като интернет секторът съвсем не е изчерпал възможностите си в САЩ. На местно ниво ръстът на продажбите на eBay, Yahoo!, Amazon и Google все още се измерва с двуцифрени числа.

Вижте всички статии от категория Обучение

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:28 | 22.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още