IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Войната на евтините магазини у нас се ожесточава

Penny Market ще инвестира над 500 млн. лв. в мрежата си у нас за пет години

15:55 | 13.11.09 г.
Автор - снимка
Създател
Васил Фечко. Снимка: Penny Market
Васил Фечко. Снимка: Penny Market

Днес пред журналисти бе обявена инвестиционната стратегия на германската верига Penny Market – най-новият играч в сегмента на магазините за евтино пазаруване в България. Веригата планира да инвестира повече от 500 млн. лв. в развитие на търговската си мрежа за пет години, каза за Investor.bg изпълнителният директор на компанията за България Васил Фечко.

От компанията твърдят, че предвид пазарната й политика тя е единственият истински „местен дискаунтър“ в България в момента. Общо 50% от асортимента, който ще се предлага в магазините, е произведен в България, като Penny работи с 320 български доставчици. Останалата част от предлаганите продукти обхваща международни собствени марки, както и стоки от известни български и международни марки.

От началото на ноември веригата е отворила 13 магазина в страната, като днес бе открит 14-тият, който е и вторият в София. Сред по-малките градове, в които компанията вече присъства, са Стара и Нова Загора, Враца, Ботевград и др. Инвестицията до момента е 100 млн. евро, а откритите нови работни места са над 700. До края на 2010 г. се предвижда мрежата на компанията да нарасне до 50 магазина.

Освен собствена мрежа компанията инвестира и в логистична база с площ от 28 хил. кв. м в с. Столник до София. Инвестицията е над 15 млн. евро, а работните места са 120.

Penny има над 3500 филиала, около 38 хил. служители и оборот от 9,5 млрд. евро за 2008 г. Част от германския холдинг Rewe Group, която притежава също веригата Billa. Веригата оперира още в Германия, Австрия, Италия, Чехия, Унгария и Румъния и има 1150 магазина.

Rewe развива проекти също и в областта на алтернативните енергийни източници. На въпрос на Investor.bg Армин Реберг, член на ръководството на Rewe Group и на управителния съвет на Penny Маркет, каза, че групата предвижда и енергийни проекти в Бълагрия, но на този етап не даде повече подробности.

Сред останалите конкуренти в евтиния сегмент на търговските вериги у нас оперират също Kaufland, Т Маркет, Plus и др. Васил Фечко обаче каза, че според Penny Market не всички от тях са конкуренти на компанията.

Миналия месец друга германска верига за евтино пазаруване – Plus - също обяви амбициозни планове за развитие на мрежата си у нас. Компанията съобщи, че смята да инвестира 600 млн. лв. в откриването на 130 магазина в България през следващите години.

След представянето на новия Penny Market чехът Васил Фечко отговори на няколко въпроса на Investor.bg, при това на български език:

- Какви инвестиции са предвидени до края на годината?

До края на годината планираме повече от 100 млн. евро, а през следващите пет години ще инвестираме повече от половин млрд. лева.

- В колко магазина?

Планираме повече от 100 магазина.

- Какъв е броят на работните места, които ще създадете?

От 3 500 до 4 хил.

- Започнали ли сте да купувате парцели за някои от тях?

Да, разширяваме се, имаме парцели и строим. Досега има построени повече от 20 магазина и строим и нови.

- За 2010 г. колко магазина смятате да откриете?

Повече от 20.

- Как ще се конкурират двете дъщерни вериги у нас – Billa и Penny – като сегменти, тип купувачи?

Това е сложен въпрос. Billa е супермаркет. Там има повече асортимент – над 6 хил. продукта. При нас засега те са 1500 и до края на годината, ще достигнат 1600. Наред с това всяка седмица имаме и 20-30 хранителни продукта „на акция“, както и около 20 нехранителни.

- Страхувате ли се, че може да загубите част от клиентите си на Billa заради Penny?

Засега имаме много клиенти, което е интересно. А Billa е също част от групата, но също и конкуренция, да.

- Как оценявате конкуренцията в сегмента на евтино пазаруване у нас? Вече има няколко вериги.

При тях има голяма разлика в асортимента и начина на работа. За мен Penny в момента е единственият дискаунтър в България. Кауфланд не е дискаунтър.

- А какво е?

Това е въпрос за самите тях.

- От колко време учите български?

Вече 18 месеца съм тук, но ходих на уроци само първата седмица, а след това се уча със самата работа.

Заб. В интервюто са изпозлвани въпроси и на други медии. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:05 | 08.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още