IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Нов търговски център в София ще променя стила ни на пазаруване

При новите търговски центрове се набляга сериозно на зоните за развлечение като киносалони, спортни площадки и дори ледени пързалки, обясни директорът на SkyCity Валентин Василев

15:47 | 21.11.05 г.
Автор - снимка
Създател
Валентин Василев и част от фасадата на SkyCity
Валентин Василев и част от фасадата на SkyCity
Търговска верига Фантастико е създадена през 1991 година и развива дейност изцяло на територията на София. В момента включва близо 30 супермаркета, предлагащи над 20 хил. вида стоки. Веригата има и магазин “Направи си сам”.

През 2004 година тя започна разработването на две собствени марки - "FF вкус" и "FF дом", съответно за хранителни и нехранителни продукти. Запланувано е и въвеждането на собствена марка за деликатеси. Освен търговската дейност, Фантастико оперира и боулинг зали. Във веригата работят над 1 600 служители.

В момента Фантастико изгражда първите обекти от своята програма Sky – търговския център SkyCity в кв. “Гео Милев” и четиризвездния хотел SkyWay в кв. “Симеоново”.

С директора на SkyCity Валентин Василев разговаря Ангел Милев.

- На какъв етап е строежът на SkyCity?

В момента сме на етап грубо строителство. Сградата е готова. Започнали сме вътрешните строителни работи.

- Бихте ли го описали? Кога се очаква да бъде открит?

Официалното откриване е насрочено за края на лятото, началото на месец септември 2006 г. Засега всичко върви по план. Главен изпълнител на проекта е Балканстрой. Инвестицията е над 20 млн. евро. Общата застроена площ е 26 хил. кв м. Ще има подземен паркинг, разположен на площ от близо 5 000 кв м и наземен паркинг на същата площ, с общо над 320 места. Чистата търговска площ е 10 400 кв м, без да се включват обектите, с които търговска верига Фантастико участва – боулинг център и хипермаркет Фантастико.

Търговските нива са две и половина. Между първото и второто ниво височината е над 7,2 м и там се оформя междинен етаж – мецанин, където ще има кафене. Вертикалната връзка с партера се осъществява чрез два ескалатора. Във високата част – зоната за спорт и развлечение, има и три асансьора – два за 16 и един за осем пътници. На всяко ниво, включително и на междинното, има обособена спирка. Има и две стълбищни клетки.

Централният площад е първото съприкосновение на клиента с търговския център. Това ще бъде една от най-атрактивните части. С навлизането навътре, от модерния стил, клиентът преминава в район, който носи облика на стара София и е изпълнен с много зеленина и естествена светлина.

Развлекателната част, която ще работи денонощно, ще има специално обособен вход, обслужващ двете нива през времето, когато търговската част е затворена. Зоната за спорт и развлечения включва боулинг центъра, ресторант на две нива, сладкарница, както и Интернет гейм клуб, казино с електронни машини, електронна рулетка, билярдни маси и дартс.

Хипермаркет Фантастико ще бъде един от най-големите и най-модерните обекти на веригата. Проектът за него е готов и е одобрен. За първи път в зоната на напитките има и винарна с три бара за дегустация, където различните производители ще представят своите продукти.

Търговските обекти в SkyCity ще предлагат най-различни услуги, като ключарски услуги, пункт за химическо чистене и магазин от типа “направи си сам”. Ще има общо над 120 магазина.

- Каква част от тази площ вече е отдадена под наем?

В момента водим интензивни преговори. По наши разчети до декември смятаме между 75% и 80% от търговските площи да бъдат отдадени. Първоначалната идея на архитектите беше да бъдат обособени 143 търговски обекта. По време на преговорите обаче нашите партньори изразиха желание за по-големи квадратури и затова окрупняваме обектите.

- Какво е специфичното за този търговски център?

Обикновено другите центрове имат киносалони например. Фантастико доста успешно оперира сегашните боулинг центровете. Затова беше решено SkyCity да включва отново боулинг център, който ще бъде част от зоната за спорт и развлечение. Това ще бъде вторият по големина Мегабоулинг център Фантастико – 16 пистов боулинг на две нива, всяко с осем писти.

Според мен, като цяло, това е и разликата с търговските центрове от по-старото поколение. При новите се набляга сериозно на зоните за развлечение като киносалони, спортни площадки и дори ледени пързалки.

- Фантастико залага на боулинга?

Да. Мегабоулинг центърът в Студентски град е 18-пистов и е най-големият на Балканския полуостров. Този спорт е “магнит за хората” и има много предимства - няма възрастови граници, не отнема много време за придобиване на умения. Той би могъл да се превърне и в семеен спорт, и за разлика от други спортове, не е зависим от сезоните.

- Как се съчетават двете дейности – търговската и развлекателната?

Ние целим да променим начина и стила на пазаруване на българина – отивайки да пазарува, да има възможност да го съчетае със забавлението. Клиентите на търговската част са клиенти и на боулинга и обратно. Вярвам, че този процес няма да отнеме много дълго.

- Как се спряхте именно на Гео Милев за изграждането на центъра?

Местоположението на SkyCity е резултат от сериозен и задълбочен анализ на пазара. Този търговски център е насочен към населението от източната част на столицата. Западната и южната част ще се поемат от другите два търговски центъра, които се строят. Ние ще обслужваме население от около 300-400 хил. души. Реално погледнато бихме могли да обхванем дори и част от кв. “Младост”. Ние целим да достигнем максимално близо до нашите потенциални клиенти, защото ценим тяхното време.

- Този център е част от програмата Sky на Фантастико. Какво още предвижда тя?

Програмата Sky включва този първи търговски център. Освен него, в момента строим и четиризвездния хотел SkyWay в кв. Симеоново. Инвестицията в него е около пет млн. евро. Той е в по-напреднала фаза на строителство и ще бъде отворен през април 2006 г. Разположен е на мястото на бившия ресторант “Панорама” в полите на Витоша и предлага много красива гледка към София. Той има 79 стаи и шест апартамента на три хотелски нива, с конферентни зали, фитнес зала, сауна, солариум, джакузи и открит басейн.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:33 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още