- В по-общ план, как смятате, че ще се развие борбата за надмощие между електронната и традиционната търговия? Смятате ли, че те са в конкуренция или се допълват?
Онлайн бизнесът нарасна неимоверно много, което драстично ще промени както търговията, така и търговския микс. Например магазините за компактдискове малко или повече изчезнаха от нашите центрове; книжарниците стават по-малки, а някои магазини за техника също са в затруднено положение.
От друга страна обаче магазините за облекло са много успешни, а площите за ресторанти и подобни се удвоиха.
Една от трудните задачи за търговските центрове ще бъде да превърнат пазаруването в наистина автентично и уникално преживяване, като включат и дигиталния свят. Това трябва да стане не само чрез Facebook, но също и чрез иновативни идеи като мобилни приложения за пазаруване, някои от които вече тестваме в нашите центрове.
Едно такова приложение например позволява да ползвате значителни отстъпки за вашите любими продукти, но само ако пазарувате в самия магазин, а не по интернет.
- Вие лично каква развръзка виждате за гръцката драма с държавния дълг?
Никой не може да предвиди какъв ще е икономическия ефект от изборите. Структурни промени в публичния сектор, по-добра данъчна събираемост, мащабни ограничения в държавните разходи и амбициозна приватизационна програма са много големи ходове за ограничено време. В този смисъл в момента е доста трудно да се правят прогнози за Гърция и за последствията за Европа.
- Какво представлява успехът за вас и как го измервате – както професионално, така и лично. Има ли формула за успеха и каква е тя?
Успехът е до голяма степен свързан с професионалното удовлетворение – както в личен, така и в бизнес план.
По отношение на бизнеса, обичам да се конкурирам с другите и да побеждавам накрая. Също така за мен успехът е нещо, на което гледам дългосрочно. Нашата формула е да развиваме единствено такива проекти, които ще бъдат успешни и след 10-15 години след отварянето. Това са проекти с добра локация, с доминираща позиция и размер на пазара, с атрактивна архитектура и най-добър микс от наематели. Да знам, че проектите са успешни десетилетия напред за мен е много по-важно от еднодневен борсов ръст.
- Какво е най-подходящото поведение и нагласа по време на криза и в трудни времена?
По време на криза много параметри са зависими от външни фактори. Така че предизвикателството е да демонстрираш правилното поведение преди кризата. Ако внимаваш и не следваш непременно моментни вълни има шанс да не бъдеш засегнат толкова много както останалите.
При нас предимството да управляваме семеен бизнес е, че винаги сме имали свободата внимателно да избираме проектите, които стартираме – инвестираме единствено в това, в което имаме голямо доверие.
Удивляват ме темповете, с които нашият бизнес се променя. Търговията се преобразява сама почти всеки ден. Глобализация, сливания, електронна търговия, променящи се потребителски навици и вкусове, нови марки, демографски промени – всичко това са нашите ежедневни предизвикателства.
Основното предизвикателство обаче е да не се оставяме да бъдем движени от това, а ние да го движим.
преди 12 години Да, много е интересен българския пазар на молове?! В най-бедната , най-корумпираната, с най-ниски доходи, с най-малката средна работна заплата и с най-ниската покупателна способност страна в ЕС и изобщо в Европа , моловете никнат като гъби! Какво става, какво привлича нвеститорите ?! Дали защото перат пари, взимат бързо разрешително с подкупи за строежи, никакъв контрол, правят им се инфраструктората с наши пари, та и метрото се променя?! Много е интерестно!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар