IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Александър Отто: Българският пазар на молове остава много интересен

Бихме разширили дейността си в България, ако има интерес от инвеститори и търговци, казва изпълнителният директор на ECE за Investor.bg

08:00 | 16.05.12 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Александър Отто. <em>Снимка: Личен архив</em></p>

Александър Отто. Снимка: Личен архив

Александър Отто е изпълнителен директор на германската строителна и инвестиционна компания ECE Projektmanagement, която притежава или управлява над 180 търговски центъра в Европа, включително и дял в столичния мол Serdika Center.

Той е и член на надзорния съвет на Otto GmbH – най-голямата в света компания за каталожна търговия, основана от баща му Вернер Отто.

След като завършва образоването си в Оксфорд и Harvard Business School Александър Отто се присъединява към ECE и под негово ръководство компанията разширява портфолиото си до 16 страни и 23 млрд. евро активи под управление.

Отскоро Отто е също и председател на Международния съвет на търговските центрове (ICSC), като участва в управлението и на множество други компании и фондации.

В ексклузивно интервю за Investor.bg говорим с г-н Отто за бъдещето на пазара на търговски центрове у нас и в Европа, развитието на електронната търговия и формулата за успеха.

- Г-н Отто, поздравления за новата позиция като председател на Международния съвет на търговските центрове (ICSC). Върху какво смятате, че трябва да бъде фокусът на съвета в близко бъдеще?

ICSC вече е много добре позициониран. Той е облагодетелстван от цялото ноу-хау на своите членове. На европейско ниво се надявам, че ще постигнем още по-добра комуникация и обмяна на опит в рамките на сектора на моловете. Всички бихме имали полза от това. В този мисъл бих искал да подкрепя активното участие на всички лидери в организацията.

Наред с това бих искал да засиля обмена на ноу-хау между Европа, Америка и Азия. Все повече компании се включват на глобално ниво и ICSC е перфектната платформа за това.

- Накъде смятате, че върви сегментът на търговските центрове в Европа в настоящия макроикономически контекст? Можем ли да кажем, че най-лошото за пазара вече е преминало?

По мое мнение пазарите са все още далеч от това да са преминали „най-лошото“. Кризата, особено в страните от Югоизточна Европа, и ограниченото финансиране дори на стабилните пазари все още не са приключили.

- Видяхте ли много продажби на проблемни активи в сегмента по време на кризата? Очаквате ли много и занапред?

На пазара имаше едва няколко такива продажби. Банките останаха прекалено сдържани в това отношение. Те по-скоро се опитваха да решават проблемите с настоящите партньори, отколкото да отчетат загуби при принудителни продажби. Не смятам, че ще има много продажби на проблемни активи и за вбъдеще.

- Очаквате ли развитието на нови проекти в сегмента да се раздвижи и за кои пазари?

Да. Въпреки че темповете през последните години се забавиха, очакваме развитие на нови проекти, особено в Германия, Турция и Полша.

- Виждате ли някакви големи промени във формата при търговските центрове, породени от новата икономическа и потребителска действителност?

Мисля, че това е в по-малка степен в сила за търговските центрове. Това, което е вероятно за в бъдеще, е търговските площи за някои ключови наематели да бъдат намалени, така че в центъра да могат да бъдат поместени повече магазини.

- Очаквате ли развлекателният елемент да играе по-съществена роля (и да заема по-голяма част от търговските площи) в бъдеще?

През последните няколко години развлекателният елемент в България стана все по-съществена част от новите молове, давайки на купувачите повече възможности за избор наред с пазаруването.

Разбира се търговията може да бъде различна форма на забавление и от значение е да се постигне синергия между пазаруването и развлечението. Модерните търговски центрове може да бъдат достатъчно гъвкави, за да се адаптират към постоянно променящите се тенденции в развлечението.

Последна актуализация: 17:23 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 6 rate down comment 0
Ogibogi
преди 12 години
Да, много е интересен българския пазар на молове?! В най-бедната , най-корумпираната, с най-ниски доходи, с най-малката средна работна заплата и с най-ниската покупателна способност страна в ЕС и изобщо в Европа , моловете никнат като гъби! Какво става, какво привлича нвеститорите ?! Дали защото перат пари, взимат бързо разрешително с подкупи за строежи, никакъв контрол, правят им се инфраструктората с наши пари, та и метрото се променя?! Много е интерестно!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още