В бъдеще САЩ ще предоставят най-големи възможности за строителни проекти на вътрешния пазар сред страните от групата на Г-20 (19-те най-големи икономики в света плюс ЕС), сочи проучване на британската счетоводна и консултантска компания компания BDO Stoy Hayward.
Въпреки някои очевидни пречки като високи нива на бюрокрация и данъци САЩ заемат челната позиция в класацията поради потенциала си за предстоящи строителни проекти. Сериозен фактор е наскоро обявеният пакет от икономически стимули, който предвижда около 150 млрд. долара разходи за инфраструктура през следващите три години. Това го прави най-голямата инвестиция в страната от развитието на магистралната мрежа в САЩ през 50-те години на миналия век по време на управлението на президента Дуайт Айзенхауер.
“По принцип строителният сектор е индустрия, която се ограничава в националните граници и компаниите често пренебрегват значителните възможности, които съществуват в чужбина“, коментира Ричард Кели, директор на отдел „Строителство“ в компанията.
„Въпреки че усилието за навлизане в САЩ и други международни пазари може да изглежда обезсърчително, завземането на дори съвсем малко парченце от тази огромна торта може да е достатъчно, за да задоволи и най-големите строителни апетити“, изтъква Кели.
Близо след САЩ на второ и трето място са съответно Великобритания и Канада, което разкрива, че най-големите възможности невинаги са на пазарите, които се спрягат като най-горещи дестинации.
„Идеята, че Великобритания и Канада могат да предложат повече потенциал от Китай, Саудитска Арабия или дори Индия е изумителна“, споделя Кели. “Това подчертава значението на изготвяне на задълбочени анализи на възможностите и тяхното балансиране спрямо бариерите пред навлизане“.
„Ясно е, че има възможности на изток и в Близкия изток, но комбинацията от топ 3 в класацията означава, че е невъзможно да се пренебрегне потенциала на запад от континентална Европа”, продължава той.
Какво прави един пазар атрактивен?
При подреждането са взети предвид редица фактори, които правят една страна атрактивна за вътрешно строителство:
- Планирани бъдещи строителни проекти от страна на държавата;
- Дали страната разполага с нужните средства за финансиране на планираните проекти;
- Данъчна политика;
- Силен кредитен рейтинг;
- Леснота за правене на бизнес;
- Ниска степен на корупция;
- Малко регулаторни бариери.
„Очевидно има отлични строителни възможности в страните от Г-20. Компаниите трябва да потърсят извън територията на собствената си страна, да претеглят трудностите и ползите и да се замислят как могат да се възползват максимално“, заключава Кели.
Подреждане на страните от Г-20
1. САЩ
2. Великобритания
3. Канада
4. Китай
5. Япония
6. Саудитска Арабия
7. Австралия
8. Индия
9. ЮАР
10. Южна Корея
11. Франция
12. Турция
13. Германия
14. Индонезия
15. Италия
16. Русия
17. Бразилия
18. Мексико
19. Аржентина
BDO Stoy Hayward е британският член на глобалната мрежа от публични счетоводни фирми BDO international. Всяка компания членка на мрежата е независимо юридическо лице в собствената си страна.