Въпреки че не е изолиран към кризата, секторът на търговията с бързооборотни стоки е по-устойчив в сравнение с много други, сочи ново проучване върху сектора на британската агенция за имоти Savills.
Устойчивостта на сектора се е проявила по време на рецесията в началото на 90-те години. Според проучването между 1989 г. и 1993 г. обемът на цялата търговия на дребно във Великобритания се е покачил с 24%. За сравнение, оборотът на хранителните магазини се е покачил с 38%, или 8% на година, за въпросния период. Този изпреварващ ръст на магазините за хранителни стоки се очаква да продължи до 2026 г.
Способността на сектора на супермаркетите да издържа и на условия на по-слаба търговия се е оказала атрактивна и за инвеститорите.
Засилващата се конкуренция между веригите супермаркети, които целят да разширят пазарния си дял и растящата практика за наемане на търговски площи (вместо да ги притежават) създават редица възможности за инвеститорите, които искат да влязат в сектора на търговията с бързооборотни стоки
“Скорошни промени в подхода на операторите на супермаркети ги направиха много отворени към наемане (на площи)”, коментира Тим Доти, директор в Savills. “Досега те предпочитаха да имат по-голям контрол над форматите, какъвто предлага собствеността, което в повечето случаи означаваше, че новите проекти обикновено са затворени за предприемачи и инвеститори.”
Според доклада много от най-големите вериги магазини за хранителни стоки продължават практиката за сделки с обратно наемане (sale and leaseback deals).
Марк Гармън Джоунс, директор от Savills, също потвърждава, че супермаркетите ще бъдат засегнати в по-малка степен от кризата в сравнение с други сектори. Поради подобрените перспективи на наемния пазар, в сектора са навлезли редица инвеститори. Наред с това наемите все още изглеждат достъпни, а търсенето на търговски площи все още е стабилно.