IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Фън шуй, борови дървета и симпатични съседи

Кои са най-често срещаните капризи на купувачите на имоти и с какви изисквания се налага да се справят инвеститори и брокери

08:30 | 08.05.07 г.
Автор - снимка
Създател
Фън шуй, борови дървета и симпатични съседи

Всеки се е замислял за основните фактори, които влияят върху атрактивността на даден имот – местоположение, цена, качество, очаквана възвръщаемост.

Но наред с тях има и множество на пръв поглед по-дребни фактори, които са не по-малко съществени и заради които даден имот може да се хареса на един купувач и в същото време да е тотално неприемлив за друг. Някои от тези предпочитания са наистина основателни и се базират на реален недостатък на жилището, докато други са чисто и просто каприз на клиента.

Израелски специалисти споделят наблюденията си върху нагласите на някои клиенти с по-специални изисквания, като обобщават, че няма универсална рецепта, според която да се удовлетворят всички условия на всички купувачи. Има обаче някои подробности, които предприемачи и инвеститори е добре да имат предвид, когато планират локацията на дадена жилищна сграда, вътрешното разположение на помещенията и дори... номера на сградите и стаите.

Ализа Коен, собственик на Reshef Properties, определя универсалното и харесвано от всички жилище така:

Всички искат да живеят на по-високите етажи, с гледка към морето, слънце и бриз отвсякъде, с перфектно вътрешно разположение и без съседи.”

Въпреки това тя споделя:

Един потенциален купувач на апартамент дойде с книга за Фън Шуй и първо провери накъде гледа входната врата. Една двойка клиенти пък дойде с изричното изискване в района на сградата да няма борови дървета.”

Има един тип клиенти, които наричам нумеролози”, споделя Хаим Кауфман от развиващата дейност в Тел Авив Kaufman Properties. „Те се спират на даден апартамент, записват номера му, започват да правят всякакъв вид изчисления и накрая казват, че въпреки че апартаментът им харесва, номерът му ще им донесе лош късмет. Такъв вид клиенти не се срещат всеки ден, но не са и рядкост.”

Други предварителни условия пък са свързани с вътрешното разположение. Малките спални и кухни като цяло не се харесват на купувачите. Някои клиенти пък не обичат стаи, които имат различна геометрична форма от правоъгълна.

Хората харесват прави ъгли”, споделя брокер. „Те са свикнали с тях, пък и такива ъгли пасват по-лесно на повечето мебели. Продавал съм и проекти, които имат стаи с други форми, но те намират купувачи доста по-трудно.”

Изцяло правоъгълните апартаменти, от друга страна, също не са много популярни.

Друг важен фактор е близостта на съседните сгради. Понякога хората имат чувството, че апартаментът им гледа директно към прозореца на съседа и не могат спокойно да дръпнат пердетата на спалнята си.

Едно оплакване от страна на купувачи, цитирано от брокери на компанията Anglo-Saxon Realty, е свързано с външната врата на апартамента. Тя не може да гледа директно към вратата на банята. Също така много определят като архитектурна слабост факта, че вратата на банята гледа директно към тази на хола.

Много купувачи не харесват апартаменти, които имат външна водосточна тръба в непосредствена близост – както от естетична гледна точка, така и поради страх от евентуални течове или притеснения от шума от стичаща се вода.

Редица клиенти пък отбягват апартаменти на първия етаж, защото не харесват чувството, че цялата сграда „лежи” върху тях.

Понякога клиентите отхвърлят дадена оферта заради отрицателното впечатление, което са придобили от съседите.

Имали сме купувачи, които след огледа на апартамента, слизат на партера да проверят имената на съседите върху пощенските кутии”, коментира Кауфман. „Ако разберат, че повечето жители са наематели, това може да ги откаже от покупка, защото предполагат, че наемателите няма да имат такова чувство за отговорност към сградата както истинските собственици.”

Често основните съображения са свързани с близостта или отдалечеността от училища, детски градини и др. В зависимост от купувача този фактор може да представлява удобство или пък да бъде счетен за причинител на излишен шум.

Много купувачи също така избягват апартаменти, разположени непосредствено над търговски обекти, заради шума и други произтичащи от обекта неудобства.

Друга особеност, свързана с околната среда, която излезе наяве в последните години, е разположението на антените на GSM операторите върху покрива на сградата.

В централните части на града пък хората не искат да живеят в близост с клубове и кръчми, чийто шум може да смути съня им.

Офер Цукер, регионален директор Продажби в Africa Israel, също споделя, че в практиката си се е сблъсквал с клиентите нумеролози. „За съжаление обаче, не можем да направим нищо по въпроса. Винаги ще има някой клиенти, който ще ви каже, че един или друг номер не е добър за него”, коментира той.

Въпреки това Цукер добавя, че в някои техни комплекси сградите нямат номер 13, а преминават директно от 12 на 14.

Също така много хора не биха искали апартаментът им да е със северно и източно изложение, защото се страхуват, че ще е тъмен и студен. „За да се справим с тези предпочитания, ние „завъртаме” сградите си малко, за да могат повече апартаменти да гледат към повече посоки”, добавя Цукер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:48 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още