IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ще има ли София зелени коридори?

До края на 2019 г. ще приключи разработата по електронен регистър на зелената система на София

11:13 | 06.03.19 г. 9
<p>
	<em>Източник:&nbsp;Визия за София</em></p>

Източник: Визия за София

Какви са възможностите за реализиране на зелените клинове на София, които да свързват парковете с планините около него – това проучва в свой анализ "Визия за София".

Зелените клинове са зелени ивици от паркова и горска територия с обща площ от около 6800 дка, разположени от центъра на града до планините на юг от София. Те могат да осигурят пешеходна връзка на центъра с планините и отлични условия за спорт и отдих.

Приблизително 39% от всички територии, попадащи в тях, са с общинска, около 36% - с частна, 19% - с държавна и 6% с друга собственост (съсобственост и неустановена).

Големият дял частни терени обуславя нуждата от търсене на гъвкави решения за зелените коридори.

Според авторите на изследването София е една от най-зелените столици в Европа и запазването на клиновете се потвърждава като един от основните приоритети на Столичната администрация от всички планове и действащия общ устройствен план (ОУП) от 2009 г.  Плановете отчитат тези зони като “съживителен елемент” на града и опитват да запазят съществуването им, без да ограничават съществено нарастването на градската тъкан.

zelen zelen

Източник: Визия за София

В анализа се отчита дългогодишна тенденция устройствените планове на града да поставят предизвикателство пред осигуряването на необходимите ресурси за развитие и поддържане на тази зелена система на София в след-реституционна обстановка.

С изключение на по-големите части от Борисовата градина, Западния и Южния парк, днес много от предвидените за зелени клинове площи са все още нереализирани. Пред общината стои задачата да бъде намерен баланс между изграждането на зелените клинове и компенсиране на собствениците на земи. За запазване и развитие на зелените клинове трябва да бъдат търсени нови финансови и градоустройствени механизми.

Като възможни решения докладът от изследването посочва придобиването от Столична община на част от площта на поземлените имоти с частна собственост, намиращи се в обхвата на „зелените клинове“ по реда на чл. 16 от Закона за устройство на територията (ЗУТ).

 

Последна актуализация: 22:46 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

9
rate up comment 4 rate down comment 2
dragomiryankov
преди 5 години
отзад-напред - съгласен съм с това и аз правя същото, където няма възможност използвам градски транспорт, всъщност дори и да има възможност, но да има удобен транспорт пак не използвам автомобила си. Ходил съм пеша на работа (при наличие на автомобил) по 8км при хубаво време. Като гледам обаче съм/сме малцинство в това.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 2 rate down comment 4
dragomiryankov
преди 5 години
Къде са моите лични нападки? Защото ви нарекох "червенушко"? Нали така сте си избрали и името, ако не знаете проверете в интернет какво означава red. Извинявам се ако съм ви засегнал с това. Колкото какво е мозъчна пръдня пак си е ваше мнение. Не съм писал нищо за южния парк и аз съм против той да се застроява, също както и за който и да е друг парк.До колкото виждам заглавието на статията е дали ще ИМА зелени коридори, а не дали да се застрояват, затова коментирах, че е добре да се разгледат приоритетите.Спирането в задръствания, калта от паркиралите по градинки коли, която после става на прах също допринася за лошото качество на въздух. ...и последно изобщо не съм си и помислил, че сме в "една цивилизация" :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 4 rate down comment 2
Momchil_Matev
преди 5 години
Звездичките са господата от малцинствената група около Суходол, дето сече в Западен парк.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 11 rate down comment 2
Momchil_Matev
преди 5 години
Въобще не съм съгласен - тези т.нар. зелени коридори са замислени отдавна и допреди 20 години не бяха и много засегнати. Това, което трябва да се прекрати е корупцията и безразборното строителство - не само във зелените коридори, а и в останалите междублокови пространства. Масово градинки и паркинги бяха превърнати в кооперации.И да - трябва да се строи инфраструктура, за да се понамалят задръстванията.Трябва и да се намалят интервалите на градският транспорт, чиято цена и време да бъдат конкурентна на едно придвижване с автомобил. Това изисква инфраструктура, а не жълта, зелена или синя боя.Свързването на трети метродиаметър след някоя друга година, вероятно ще има видим ефект.Да се развива Северна София. Само приказват за нея, а там сякаш бомба е паднала.Всичко това означава едно - да се работи за София с желание и без подкупи. Зелените коридори искат само едно - да не бъдат застроени. Останалото природата ще си го свърши сама.Е и разбира се - *** да ги бутат в затвора дори за настъпана пръчка!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 7 rate down comment 4
red6
преди 5 години
Зелените коридори и състоянието им са много по-голям проблем от паркоместата и булевардите. В момента Южен парк се оказва, че 1/3 е ... частна собственост. Ако там не се направи нищо, щетите ще са непоправими. Булевард могат да ти построят или разширят и след 10 години. Застроят ли парка, пробвай да го правиш пак на парк.Зелените коридори са едно от малкото неща, които ти подобряват въздуха, който дишаш. Ако за теб с по-висок приоритет е паркомястото пред въздуха, явно ни дели една цяла цивилизация.И последно - в момента ние двамата сме еднакво анонимни. Нищо по никакъв начин не гарантира, че ти не се казваш Гаргамел Ристьов. Това, което е от значение е смисъла на поста, не източника кой е. Твоето във този конкретен случай е една мозъчна пръдня. Подхода с инвалидиране на мнение / теза на базата на нападки ad hominem е меко казано смешен и жалък. Прави си сам изводите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 12 rate down comment 5
Tantum
преди 5 години
Толкова пари са налети в пътища и съпровождаща инфраструктура, а доста по-малко е направено за стимулиране на ходенето пеша, карането на велосипед и използването на градски транспорт, както и за създаването на зелени площи. Време е общината да се фокусира и върху пешеходците и велосипедистите, а не само върху шофьорите. На този етап ни трябват повече стимули хората да използват автомобилите си по-рядко, а не обратното. Така ще се освободят и паркоместа. Казвам го като шофьор.Когато очаквам да няма паркоместа там, където отивам, обикновено избирам да използвам метрото или велосипед, ако е по-наблизо и времето го позволява. Не е казано, че за всяка транспортна нужда трябва да използвам автомобила си.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 6
dragomiryankov
преди 5 години
Не съм писал за "офисчета" и "кооперацийки". Не съм и писал и за превръщане на зелени коридори (или каквито и да е паркове, гори и прочие) в паркинги и булеварди. Идеята зад коментара ми е, че СЪЩО е добре да се помисли как всичките коли накацали по тротоари и градинки да могат да паркират някъде и да се движат в по-малко задръствания.Колкото до Фандъкова или тама някой си Здравков аз се представям с името си за разлика от вас, червенушко
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 11 rate down comment 7
red6
преди 5 години
Точно така, най-добре зелените коридори да ги превърнат в паркинги и булеварди и нови кооперации и офисчета...Фандъкова, Здравко Здравков... ти ли си?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 15
dragomiryankov
преди 5 години
A ще има ли София достатъчно паркоместа и по - адекватна инфраструктура? Точно зилйените коридори ли са проблема?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още