IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Строителството на нови молове в Европа се забавя

В България се очаква да отворят три проекта догодина, които възраждат съществуващи и недовършени площи

11:52 | 13.11.17 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Западна vs Централна и Източна Европа – новото строителство се концентрира на изток

Активността на трите водещи пазара в Западна Европа – Великобритания, Германия и Франция, драматично намалява. През първото полугодие са завършени само един нов търговски център и пет разширения.

Във Франция се очаква засилване на активността през втората половина на 2017 г. и 2018 г., което извежда страната на първо място в региона с почти 800 хил. кв.м в процес на строителство и с очаквано въвеждане в експлоатация до края на тази и през следващата година. Разширенията са почти половината от проектите.

Във Великобритания и Германия няма нови откривания през първите шест месеца, а до края на тази година и през следващата ще бъдат завършени няколко средни и по-големи проекта.

От пазарите в Южна Европа най-активен е търговският сегмент в Италия. През първото полугодие в страната са открити над 100 хил. кв.м нови площи, което е на практика почти една трета от всички открити площи в Западна Европа.

Очаква се засилване на строителната активност в Португалия и Испания.

Продължава и активното строителство в Скандинавския регион заради резкия ръст на населението в градските райони. В момента в процес на строителство са 523 хил. кв.м, които ще бъдат завършени до края на следващата година.

Топ пет на пазарите в Западна Европа според компанията се формира от Париж, Марсилия, Хелзинки, Малмьо и Лондон.

Въпреки че конституционният референдум в Турция се отрази негативно на търговията в страната, тя остава лидер по строителна активност в Централна и Източна Европа и в Европа като цяло.

Полша е третата най-активна строителна площадка в региона след Турция и Русия.

Топ пет пазара в региона са Истанбул, Москва, Варшава, Анкара, Талин.

Разпределение на площите

България остава сред държавите с най-слаба наситеност на търговски площи в Европа спрямо населението – 102 кв.м на 1 000 души население.

Най-нисък е показателят в Гърция – 56 кв.м, и Сърбия – 81 кв.м. В Босна и Херцеговина и Румъния показателят достига 104 кв.м, а в Турция – 126 кв.м.

Лидер е Норвегия с 921 кв.м на 1 000 души население, следвана от Естония с 656 кв.м.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:34 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 10 rate down comment 1
majnata
преди 7 години
Какви молове ви тресат бе ...фабрики отваряйте да бачка народът !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още