IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Шест основни тенденции в ритейл сектора през 2017 г.

Глобализацията, новите технологии и демографските промени са сред ключовите предизвикателства пред търговията в световен мащаб

09:35 | 14.04.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Ритейл секторът се променя бързо, а глобалните брандове въвеждат иновации скоростно, за да останат в играта. Глобализацията, новите технологии и демографските промени са сред ключовите предизвикателства пред търговията в световен мащаб предвид бързите промени в поведението на потребителите.

В днешно време потребителите искат достъп до продуктите веднага, по всяко време на денонощието, което се отразява и на навиците им, коментира експертът за ритейл сектора Фиона Хамилтън, цитирана от онлайн изданието property-magazine.eu.

Променят се и основните мотиви на потребителите за пазаруване, като все по-силни стават емоционалните фактори и връзки, взаимодейсвтието с личните им ценности, допълва тя.

На тази база Хамилтън очертава шест ключови тенденции в ритейл сектора през тази година.

Завръщането на търговските улици

Онлайт търговците и глобалните брандове постоянно предизвикват физическите магазини да предоставят незабравимо изживяване на потребителите при пазаруване, което електронната търговия не може да им даде. Все пак купувачите все още търсят места за контакти, релакс и самоопределяне.

Въпреки непрекъснатото засилване на онлайн търговията, 95% от всички сделки се осъществяват от ритейлъри с физически магазини. Дори и Amazon и Google отварят първите си реални магазини.

Все по-популярни тенденции за реалните обекти са хибридизацията и различни други технологични нововъведения. Все повече са и монобранд магазините, тъй като реалната връзка с потребителите е в основата на развитието им.

Луксът не е това, което беше

Основна тенденция в луксозния сегмент е потребителите да не се определят спрямо това, което имат, а спрямо това кои са те.

През последните 20 години разходите за луксозни стоки са нараснали над три пъти до 253 млрд. евро. Новите тенденции в разходите за лукс обаче налагат ритейлърите да разбират по-добре нуждите на купувачите, това какви искат да бъдат. Брандовете вече преосмислят собствената си представа за ценност и променят фокуса си от продажбата на продукти към осигуряването на преживявания чрез различни услуги.

Потребителите очакват същото, което им дават технологичните стартъпи, от търговците. Те от своя страна отговарят, като създават нови формати, за да достигнат до други демографски групи, които смятат традиционният лукс за стерилен.

Луксозните брандове също започнаха да преследват „бързата мода“ благодарение на динамиката на социалните мрежи и културата „на поискване“. Това дава голямо основание на клиентите им да се завръщат отново и отново.

Последна актуализация: 11:31 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още