За първи път в България марките Love Moschino, Armani Exchange и Carducci откриват монобрандови магазини, а в сегмента на веригите за бързо хранене в страната стъпва финландската Hesburger.
Заетостта на модерните търговски центрове в Пловдив, Варна и Бургас също нараства с устойчиви темпове, като в утвърдените проекти тя е на нива над 95%.
Експанзия на търговците
Наблюдава се все по-активна експанзия на търговци извън София. LC Waikiki например отвори нови магазини в Пловдив и Варна, H&M – в Terra Mall в Габрово, CCC – в Mall Markovo Tepe в Пловдив.
От представителите на спортните стоки Intersport открива допълнителни точки на продажба в Galleria Burgas и Galleria Stara Zagora, а Sport Depot - в Mall Markovo Tepe.
За първи път в молове се появяват център за поръчки и доставки на IKEA (Galleria Burgas) и обект на Jumbo (Park Mall, Стара Загора). Активно се развива и развлекателният сектор - Кино Арена отваря първият си модерен мултиплекс в Пловдив в Mall Markovo Tepe, а Capella - трети обект в София, в Park Center, като се очаква да стъпи и на пазара в Бургас (в Burgas Plaza).
Хранителните вериги на върха на пирамидата
Секторът на хранителните вериги регистрира най-голяма динамика. Carrefour преустанови дейността си в страната, което доведе до освобождаването на приблизително 80 хил. кв.м търговски площи в търговски центрове.
При Piccadilly също настъпиха промени. Обектите на марката в Sofia Ring Mall и Serdika Center бяха закрити, като веригата стъпи в нови проекти – в Paradise Center и в Grand Mall Varna.
Lidl откри първия си магазин от ново поколение в търговски център - в Sofia Ring Mall. Billa продължава с активното си развитие, като се очаква да отвори първия си обект в мол в София в Serdika Center.
Това развитие дава предпоставки за преразпределяне на пазарните дялове в сегмента и като цяло налага преосмисляне на ролята на хранителните магазини като ключови наематели в модерните търговски центрове.