Търговският център The Runway разнообразява наемателите си – музикален театър, различни видове магазини и ресторанти, както и ... медицински център, пише Bloomberg. Целта е една – привличане на микс от платежоспособни клиенти, които да получат максимален брой услуги под един покрив, посочва информационната агенция.
Все повече оператори на молове в САЩ се интересуват от наематели, които са активни в сектора на услугите и забавленията, с които да заместят затруднени от възхода на онлайн търговията ритейлъри. Същевременно тези наематели са заинтригувани от наемите на по-старите молове, които са изключително ниски.
Особено заинтригувана от ситуацията е здравната индустрия, която все по-често се мести по-близо до пациента и изоставя централизираните кампуси. Моментът е ключов: бейби бумърите (поколението, родено между 1945 и 1965 г.) започват да потребяват все повече здравни услуги, а милениалите пък зачестяват посещенията при лекари заради децата им.
Крис Изола, експерт по здравния сектор в консултантската компания CBRE, посочва, че собствениците на търговски центрове започват да осъзнават необходимостта да започнат да предлагат медицински услуги. Предизвикателството пред тях е да осигурят такъв наемател, който да се ползва с доверието на пациентите и да привлича повече хора, вместо пространството да се разделя, за да приюти пет-шест-седем бутика.
Според Изола все още е прекалено трудно да се оцени с какви темпове здравната индустрия усвоява търговски площи. Индустрията е съставена от регионални и местни играчи, които в много случаи не ползват големи пространства. Компании за анализ на данни пък са започнали да проследяват тенденцията съвсем отскоро, което затруднява оценката на отпечатъка на компаниите от здравния сектор.
Всички наблюдатели обаче са категорични, че това е тенденция на бъдещето, а здравният сектор може да генерира силен растеж за търговските площи.
Откриването на медицинския център в търговския комплекс в Лос Анджелис не е единственият пример. Подобни има и в други градове в щата Калифорния, както и във Филаделфия, Нашвил и други.
Трансформацията очевидно увеличава популярността на моловете, още повече, че те предлагат и достатъчно паркоместа за пациентите, тръгнали на преглед. Това е удобно както за хората с някакви двигателни затруднения, така и за родители с деца.
Някои собственици обаче се опасяват, че клиника в търговския им център би отблъснала доста посетители и бизнеси. Компаниите от здравния сектор пък все още се учат как да използват търговските пространства, за да изгладят по-силна връзка с клиентите си.