IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Колко са важни заведенията за хранене за моловете?

Клиентите държат най-много на разнообразието от кафе и специалитети с кафе, както и на различни храни

17:49 | 22.03.16 г. 1
<p>
	Площите със заведения за хранене в моловете на ЕСЕ непрекъснато се увеличават.<em> Снимка: ЕСЕ</em></p>

Площите със заведения за хранене в моловете на ЕСЕ непрекъснато се увеличават. Снимка: ЕСЕ

Около 40% от посетителите на търговските центрове избират мол на базата на възможностите за хранене в него, а не заради другите магазини. От тях 60% редовно се хранят в близките търговски центрове, които посещават.

Това показват резултатите от проучване на инвестиционната и консултантска компания ECE Projektmanagement сред 2 500 посетители и наематели в молове.

В България ЕСЕ оперира един търговски център – Serdica Center в София, който отвори врати през 2010 г.

„Вече ни беше известно, че храненето е важно за клиентите. Фактът обаче, че за толкова много хора опциите за хранене са най-важните при избора на търговски център е изненада. Ресторантите променят един търговски център и от място за пазаруване той се превръща в място за прекарване на времето“, коментира Йоанна Фишер от ЕСЕ.

Заведенията за хранене са и елементът, който отличава шопинг центровете от пазаруването онлайн, допълва компанията.

Резултатите от анкетата сочат, че 44% от участниците държат на кафето и специалитетите с кафе, а 37% - на азиатската храна. Малко над една трета от анкетираните заявяват, че за тях най-важни са възможностите за бързо хранене, 27% предпочитат сандвичи, а 26% изтъкват италианската храна.

От ЕСЕ са удвоили броя на заведенията за хранене в търговските центрове на компанията за 10-годишния период от 2004 до 2014 г. В новооткритите центрове ресторантите заемат площ от 10-12% от общите отдаваеми площи спрямо 5% в по-ранните проекти.

От 2010 г. насам площта на заведенията за хранене от общата площ на моловете на ЕСЕ в Германия достига 38%. Очакванията на компанията са площите със заведения за хранене да продължат да се увеличават, особено в по-старите шопинг центрове.

В търговските центрове на ЕСЕ в момента има над 1 500 търговци на храни и напитки. Над три четвърти от тях биха препоръчали центровете, в които имат обекти, на други играчи от ресторантьорския бранш заради високия брой посетители, техническото състояние на моловете и синергията с другите търговски обекти, сочат резултатите от проучването.

Данните разкриват още, че две трети от анкетираните определят микса от наематели в кътовете за хранене като добър или много добър. Над три пети от участниците в проучването прекарват в кътовете за хранене повече от 15 минути. Заведенията в търговските центрове продават среднодневно по 223 ястия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:36 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 7 rate down comment 1
bojko84
преди 8 години
Това е валидно за БГ най-вече защото моловете се посещават от разни безпарични шматки, които по цял ден се мотаят навън да си запълват времето и нямат пари за пазаруване. Виж 5 лв за един сандвич или кафе могат да отделят.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още