За останалите големи инфраструктурни проекти, с изключение на реконструкцията на жп линията Елин Пелин – Септември, която получи средства от Механизма за свързване на Европа, финансиране няма и не е ясно кога ще има. Основните източници на средства са бюджетът и заеми, евентуално спестени пари от новата оперативна програма “Транспорт”, както и другите инвестиционни механизми на ЕС – планът “Юнкер” и Механизмът за свързване на Европа.
Единствено по програмата “Региони в растеж” се очертава възможност да стартират някои проекти в края на 2016 г., след като управляващият орган на програмата отвори процедурата за Агенцията “Пътна инфраструктура”. Агенцията обаче чака управляващият орган да одобри критериите, по които да се отсеят проектите за реализиране със средства по тази процедура. Известни шансове има и за малки общински пътища, които могат да се финансират по някоя от трансграничните програми.
Законовите промени – браншът е в очакване
И през 2015 г. не се реализираха исканите от строителния бранш промени в основния закон – Законът за устройството на територията. От години секторът иска изцяло нов закон, който да отговаря на съвременните условия и в който да няма противоречия заради многобройното му прекрояване и пренаписване.
Първоначално властта прегърна идеята за разделяне на закона на няколко части и обособяване на отделен закон за регламентация на инвестиционния процес и друг за териториалното устройство. Кабинетът обаче даде отбой и отложи работата по текстовете за след местните избори през 2015 г.
Още не е приет и новият закон за обществените поръчки, в които се регламентират проблемните взаимоотношения между главния изпълнител и подизпълнителите – отношения, които в момента са почти напълно освободени от каквито и да било ангажименти и често завършват с новини от криминалната хроника.
Законът е готов от началото на 2015 ., но едва в края на декември беше разгледан от правната комисия на парламента. Окончателното му приемане със сигурност ще се проточи поне до края на първото тримесечие на 2016 г.
преди 8 години Европейските фондове са ЛЕСНИ ПАРИ ЗА КРАДЕНЕ. Те потъват във всевъзможните обществени поръчки, които по правило се печелят от фирми, близки до властващия хайдутлук. Ако нещо се обърка, отменят търга и го насрочват наново. Така си изпатих и аз, като спечелих една такава обществена поръчка и след това търгът беше отменен. Ама постфактум. Но така икономика не се развива, а се закопава... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Какво предлагаш? Насилствени действия маскирани зад даначни промени?Няма да проработят. Насила хубост не става. То да е само в тази сфера така. Насила ги карат в частни фондове да се осигуряват бедняците пак за тяхно добро. Напъни за насилствено задържане на работна ръка има. Ами да върнем бай Тошевото време !? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Когато няма нормален данък върху всички имоти.. няма пари за поддържане на инфраструктурата. Няма пари и за строителните фирми.. Да не говорим, че и частните собственици предпочитат да си държат неизползвани и рушащи се имотите и да не ги поддържат.. и да чакат поскъпването.. получава се парадокс - колкото по-малко имоти се използват, колкото повече имоти се задържат и неизползват.. толкова по-скъпи са имотите/тия които са на пазара/ дори без никакво качество. Рай за спекулантите и "бедните" собственици на разпадащи се имоти за 100-200-500 хиляди лева. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Това е цената на "лесното управление" където нищо не зависи от теб а от "големите началници" ! :) Слушаш и изпълняваш - има пари. Не слушаш -няма! :)))) Няма лошо , лесни пари . Просто излизаш и рецитираш /без да се слушаш какви ги дрънкаш/ злобно срещу Русия да речем и .......каквито и да ги надробиш си на власт. Всичко си има цена! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Очертава се махмурлук. отговор Сигнализирай за неуместен коментар