Rentshare се роди през 2011 г., за да реши проблема с плащането на наема и други сметки, както и да помага на съквартирантите да плащат сметките си навреме.
Но какво се случи с проблема с намирането на съквартиранти? Основаната през април 2014 г. компания Roomi се опитва да го реши, като предлага възможност за откриване на съквартиранти и създава по-добри връзки в общността за споделено съжителство. Съжителството с други хора не е нова идея, но използването на технологиите за по-лесното откриване на съквартиранти се оказа нещо ново.
Splacer, която стартира в САЩ през 2015 г., възприе подхода на Airbnb към икономиката на споделянето, но направи стъпка напред. Вместо да предложи платформа за търсене на стаи и домове за нощувка, Splacer предлага места под наем за час или ден. Услугата е насочена към хората, които искат да бъдат домакини на събития, като барбекюта и изложби.
Запълване на информационната празнина
Информацията е от ключово значение за недвижимите имоти. Да вземем например ситуация, в която брокер, купувач или потенциален наемател виждат място, което им изглежда свободно, и искат да научат повече за него. Falkon, която е създадена през 2015 г., се опитва да ускори процеса, като позволява на хората да получат веднага информация за имота и данни за строежа.
Информационен бум
Информационният бум в сферата на недвижимите имоти започна първо при жилищата, а по-късно се насочи и към търговските площи. Именно тази разлика в услугите доведе до появата на TheSquareFoot, която се появи благодарение на разбирането, че намирането на офис няма нищо общо с намирането на жилище в сайтове като Trulia или StreetEasy.
Когато TheSquareFoot се появи, тя беше една от малкото компании в сферата, чиято цел беше да улесняват намирането на офис пространства, вместо да печелят. Днес има много повече стартъпи, които правят това. Чрез интегрирането на много от тези начинания и добавянето на технологии TheSquareFoot беше в състояние да предостави пълен набор от услуги за офис решения.
В икономиката на споделянето крайната цел е да се губи по-малко пространство, като помещенията са заети за възможно най-дълго време. Ето къде се намесват компании като Breather и Splacer. Breather е особено полезна на компании, които все още нямат офис. Услугата им позволява да открият частно място за срещи или място за почасова работа. Breather е насочена само към търговски площи, като в таксата са включени безжичен интернет, моливи, бонбони и дори система за сигурност.
Технологиите променят всяка част от света на недвижимите имоти. Технологичните стартъпи сегментират една цяла индустрия, която в продължение на десетилетия е била доминирана от няколко компании. Въпреки че стартиращите компании печелят като оптимизират работата с недвижими имоти, истинският победител се оказва потребителят, който има възможност да проникне по-дълбоко в индустрията и да открие това, което желае.