Недвижимите имоти в САЩ вече не са работа само на брокерите. Технологиите създават индустрия, която е насочена към потребителите, достъпна и лесна за ориентация. От купуването на жилище до преместването и дори поддръжката - технологичните стартъпи запълват всичко, от което хората се нуждаят в сферата на недвижимите имоти, така че да улеснят целия процес, пише TechCrunch.
Преди появата на Trulia, Zillow, StreetEasy, Compass и дори Craigslist купуването на дом беше сложна задача, включваща избрана група от хора - брокери и агенти, които познават тънкостите на бизнеса.
Когато гореспоменатите компании станаха по-популярни, процесът по закупуване или наемане на жилище стана по-лесен и достъпен, което доведе до революция в индустрията с недвижими имоти. Процесът не само стана по-лесен и по-прозрачен, но вече има и по-добър достъп до информация, а защитата на потребителите зае ключова позиция. Потребителите получиха шанса да бъдат по-информирани и по този начин да имат по-голямо влияние върху избора на дома, който искат да наемат или да купят.
Този “информационен бум в недвижимите имоти”, както го нарича TechCrunch, доведе до повишаване на стандарта в индустрията.
Запълване на празнините
Стъпка по стъпка стартъпите започнаха да се справят с много от важните, но болезнени задачи в процеса по наемането на жилища. Те започнаха да запълват празнините в услугите, които затрудняват потребителите.
През 2011 г. ViewTheSpace предложи нова възможност за запознаване с търговските площи преди преместването в тях, което е особено важно в една индустрия, в която разглеждането на пространствата обикновено означава или да видите мястото на живо, или разглеждане на снимки или видеа.
VTS предлага HD видеоклипове на търговски площи, публикувани в специални дигитални канали. Става дума за видеа с помещения за офиси и такива за търговия на дребно. Услугата прави подбора много по-лесен и по-достъпен.
Floored представи нов вид възможност за разглеждане през 2012 г. Преди Floored разглеждането на домове в интернет беше ограничено до видеа и снимки. Компанията предложи дигитален подход, създавайки интерактивни виртуални светове чрез 3D моделирането. Услугата на Floored задоволи нуждата от това както за жилищните, така и за търговските недвижими имоти, но тя предлага само една част от пъзела - разглеждането. Но тук се намесва една особено силна тенденция в момента - икономиката на споделянето.
Споделени пространства
През 2008 г. на сцената се появи Airbnb, която позволи на собствениците на жилища да ги отстъпват на туристи срещу заплащане, което показа какъв е подходът на “споделената икономика” по отношение на настаняването и туризма. След като споделената икономика започна да набира сили, други компании съзряха възможност да подобрят преживяването на клиентите си.