България остава в периферията на вниманието на световните търговски вериги и заема 42-ро място в глобалната класация на консултантската компания CBRE за най-желаните дестинации за експанзия на ритейлърите през 2015 г. Страната ни е класирана сред държави като Катар, Кувейт и Естония.
Само 4 на сто от анкетираните от компанията търговски вериги са заявили, че планират експанзия в страната ни. Резултатите са малко по-добри в сравнение с миналата година, когато 3% от анкетираните търговци бяха заявили, че се интересуват от експанзия в България и това ни класира на 46-то място в класацията.
За втора поредна година Германия е най-желаната дестинация за експанзия на глобалните търговски вериги, сочат резултатите от редовното годишно изследване на намеренията на търговските вериги за разширяването им.
40 на сто от анкетираните търговци планират да отворят нов магазин в Германия през тази година. Втората позиция в класацията на най-желаните дестинации от търговските вериги е за Великобритания (33% планират нов магазин в страната), а трета е Франция (31%).
Германия е предпочитана от търговците заради възможността им за достъп до 30 големи града с голяма покупателна способност. Същевременно въпреки засиления интерес наемните нива на търговските площи остават сравнително стабилни или отбелязват много слаб растеж.
Франция продължава да е привлекателна заради зрелия си пазар и няколкото силни града с успешни търговски центрове. Най-предпочитан за навлизане на френския пазар си остава Париж. Промените в работното време на търговците през неделя и създаването на зони за международен туризъм, където магазините ще работят целогодишно и в неделите, прави страната още по-привлекателна.
Същевременно несигурните перспективи пред икономическия растеж и нарастващите разходи на търговците са основните предизвикателства пред плановете им за експанзия. 47 на сто от анкетираните отбелязват, че това са основните им опасения за тази година.
Най-активни на глобалния пазар за търговците от Германия, САЩ и Великобритания – по 16% от веригите от тези страни планират експанзия в чужбина. Следват италианските вериги – 11%. Европейските вериги предпочитат да се разширяват в държави от Европа, докато американските са насочили усилията си към азиатския пазар и особено Япония, Китай и Хонконг, показват данните на компанията.
От търговците, избрали Европа за разширяването си, 21% планират да открият до 5 магазина през тази година и само 9% - над 40 магазина. Подобни са тенденциите и на другите пазари, към които ритейлърите са се насочили.
преди 9 години И това са пълни глупости.Ако това е единственото, което виждаш не се ли усещаш, че гледната ти точка сигурно отразява социалната група, към която принадлежиш.Елита на българската нация е впрегнат изцяло да работи из западните компании и европейската външна политика а простите и мизерни социалисти, роми и прочее неграмотни ***... съдбата им навсякъде е една и съща независимо от социалния строй и времето, в което живеят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години В момента единственият интерес към България е като доставчик на евтино пушечно месо във войните водени от големите демокрации и като територия на която могат да се разположат военни бази за обслужване на тези войни! Всичко останало, може би и българските *** на европейския секс пазар, е без абсолютно никакво значение за тези които сега определят хода на историята! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Пълни глупости приказваш.По-добре не пиши подобни идиотщини защото компрометираш любимата си партия и нейния интелектуално-експертен "потенциал".Който има конвертируема валута знае как да я харчи в чужбина, доставките са достатъчно бързи и безопасни. Българското производство не произвежда необходимия брой изделия, които българите масово купуват (освен храни, лекарства, цигари и алкохол).Откога в ГЕРБ чуждите вериги ви станаха виновни за количеството на конвертируемата валута? Направо изби ***!!!Ами направете тогава поне една хубава българска верига и изкупете обектите на конкуренцията защото повечето от тях вече 5-6-та година са на загуба. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Като искат да не идват, никой не ги кара. Така ще е по-добре за нас, да не се изнася печалбата и капитала навън, а да остава при нас. Още повече, че сме във валутен борд, и валутата има значение. Добре е да се научи народа да купува балгарското, защото не се харчи конвертируема валута за приумици. Колкото по-малко чужди вериги у нас, толкова повече ще си пестим конвертируемата валута. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години С бедно и малобройно население пазарът ни е абсолютно пренебрежителен и едва ли е от значение за когото и да било.Ритейлърите са тук в България само заради територията но им е изключително трудно да издържат. Вижте какво се случи/случва с Метро, Практикер, Баумакс, Технополис, Техномаркет.Повечето от тях продават най-нискокачествените изделия заради покупателната способност на местното население и пак не могат да излязат на печалба. Истинско влакче на ужасите е за тях бизнесът им в България. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Но за сметка на това бума в цените на НИ предстои. Търсенето на сламени колиби и кирпичени къщи от мигранти от северна Африка и близкия изток ще създаде нови работни места и нарастване на БВП главоломно.Глобалните търговци да си гледат работата, ние сме по-по-най :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Това е една реална оценка за развитието на държавата ни. Ще ни заобикалят отдалеко, защото у нас народа, масовия народ, няма ресурс за да пазарува. Дано един ден и у нас хората да могат да си позволяват да живеят както хората в ЕС, някой ден в светлото бъдеще, като приключим с прехода и реформите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар