IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ще загубят ли развиващите се икономики славата си на "фабрики на света"?

Стремежът за близост на производствените компании до клиентите и за по-голяма гъвкавост на веригите на доставка пряко рефлектира върху развиващите се страни

12:18 | 01.10.14 г.
Ще загубят ли развиващите се икономики славата си на "фабрики на света"?

Стремежът за близост на производствените компании до клиентите и за оптимизиране и по-голяма гъвкавост на веригите на доставка пряко рефлектира върху развиващите се икономики, които губят славата си на „фабриките на света“, посочва се в нов доклад на консултантската компания Colliers International.

Резултатите от проучване, осъществено от компанията, показват, че 62% от производствените компании смятат автоматизацията на производствените си процеси за изключително важна, а 64% планират да я надграждат през следващите три години. 83% от компаниите, върнали производствата си към местните си пазари през 2013 г., идентифицират близостта до своите клиенти като една от трите причини, повлияли на решението им.

"Потребителското търсене на бързи доставки на персонализирани продукти, в съчетание с нарастващите разходи на работната ръка на пазарите, традиционно свързвани с масова продукция, могат да променят баланса на силите в световното производство. Компаниите все по-често организират производствените си бази в близост до своите клиенти в растящи пазари. Тенденцията към децентрализирано производство може да накара бързо развиващите се икономики, като Китай, да загубят славата си на "фабрики на света", коментира Гай Дуитъл, управляващ директор „Корпоративни решения“ в Colliers.

Технологичните иновации, като например 3D печата, роботите и възможността за обработка на големи бази данни, предизвикаха нова ера в индивидуализираното производство, което може да върне част от работните места обратно в богатите страни, посочва се в доклада. 82% от производителите определят близостта до крайния клиент като определяща за успеха на бизнеса им. Това води до наличие на все по-разнообразни бизнес локации и гъвкави вериги за доставка, което дава възможност за бързо обслужване и високоефективни производствени процеси.

Новите технологии се внедряват все по-бързо и това вероятно ще доведе до намаляване на производствените и складови площи, необходими на бизнеса, тъй като нарастващата автоматизация и гъвкавата, по-малко инвазивна работа на роботите-машини влияят върху дизайна и конфигурацията на индустриалните помещения. Те изискват по-малко пространство за същите обеми продукция, посочват експертите.

"Очакваме повече производствени компании да се ориентират към изграждане на мрежи за дистрибуция на оптимални вътрешни локации, което да намали необходимостта от изнесени производствени съоръжения на чужди пазари. Завишеното търсене на помещения на местните пазари, от друга страна, ще се компенсира от пестящите складово пространство модерни технологии“, подчертава Дуитъл.

Съществува вероятност обаче, с внедряването на повече автоматизирани производства, изискванията за оборудване на помещенията по отношение на отоплителни и осветителни спецификации да се снижат, в сферите, където процесите се роботизират, предупреждава той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:58 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още