Наемателите все повече търсят такива решения на пазара на имоти, които да увеличат възможностите им да наемат талантите, от които се нуждаят, за да не губят актуалността и конкурентоспособността си, посочва се в нов доклад на консултантската компания Cushman&Wakefield.
В доклада човешкият капитал е определен като най-сериозното предизвикателство пред бизнеса. На второ и трето място са класирани взаимоотношенията с клиентите и иновациите.
„Без правилните таланти, които да изпълняват правилните роли, корпорациите не могат адекватно да се справят с предизвикателствата и заплахите за техния бизнес“, посочва се в документа.
Увеличаването на разходите за труд подхранва загрижеността за човешкия капитал. В структурата на разходите на компанията разходите, свързани с персонала, обикновено далеч надхвърлят сметката за наема и комуналните разходи.
Набирането, обучението, и компенсирането на служителите може да струва на една организация около 35-55% от общите й разходи, докато разходите за имоти достигат 5-15%. Последиците от една неуспешна стратегия, която да повиши тези разходи, може да бъдат значителни, предупреждават експертите. Затова и все повече мениджъри обръщат все по-голямо значение на разходите за недвижимите имоти, както и качествата на сградите, в които се помещават компаниите.
Бизнесът обаче се изправя и пред силни насрещни ветрове, когато става дума за наличието на таланти на пазара. С поколението на бейби бумърите, които в момента поетапно се пенсионират, се увеличава и разминаването между търсенето и предлагането на пазара на труда. Очакванията са, че търсенето ще продължи да расте, докато способността на фирмите да произвеждат ще остане под натиск.
Някои пазари дават на бизнеса по-големи шансове да си подсигурят таланти и иновации. Най-добрите пазари за наемателите са тези, които предлагат най-малък компромис между качеството на труда и разходите. Има пазари, които предлагат висок потенциал за иновации с по-ниски разходи, като например Остин, щата Тексас. Пазарите с висок потенциал на иновации, но и високи разходи, включват Сиатъл, Сан Диего, Сан Франциско и други.
Най-успешните офис проекти са тези, които обединяват няколко компонента, свързани с пазара на труда – достъп с обществен транспорт, близост до жилищни райони, допълнителни услуги, подчертава се в доклада. Собствениците на крайградски имоти пък осъзнават, че най-добрата стратегия за привличането на наематели е въвеждането на елементи от градската среда и засилване на допълнителните услуги в сградите им.