IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

България не се рекламира достатъчно пред чуждите инвеститори

Производството се връща от Азия към Европа и страната ни трябва да защитава своето място на Стария континент като привлекателна индустриална дестинация

08:17 | 11.04.14 г.
Автор - снимка
Редактор
България не се рекламира достатъчно пред чуждите инвеститори

Търговските и офис площи – конкуренцията се изостря

Въпреки пренасищането с офиси на пазара има сериозен недостиг на качествени площи, каквито се търсят от международните компании, навлизащи в страната.

Същевременно засиленото предлагане на търговски площи отприщва битка за наематели и води до препозициониране и диференциация на проектите на пазара.

Строителството на нови офиси като че ли е започнало да се отлепва от дъното. През миналата година стартиралите проекти за първи път от няколко години надвишават завършените.

През първото тримесечие търсенето на висококачествени площи е останало силно. Сключени са сделки за 20 хил. кв. м офиси, сочат данните на Forton. На база на заявките от клиентите на компанията се очаква наетите площи да се увеличат с 10-15% през тази спрямо предходната година, посочи Станимира Пашова, мениджър офис площи във Forton.

Докато преди пет години най-активни на пазара бяха банките и финансовите компании, в момента водещ двигател на пазара на офиси са големите международни компании от IT сектора и бизнес услугите.

Пашова допълни, че на пазара в София не са останали повече от 100 хил. кв. м свободни офиси, които покриват изискванията на новите корпоративни наематели.

През тази и следващата година ще отворят врати четири нови мола, което допълнително ще раздвижи пазара на търговски площи. Търговските центрове привличат и различни клиенти в зависимост от локацията и предлагането в тях.

Българският пазар вече предлага интересни инвестиционни продукти, но все още има разминаване между цената, която биха желали собствениците, и тази, която са готови да дадат международните инвеститори, коментира Таня Косева-Бошова, главен изпълнителен директор на Plaza West.

Модните вериги, веригата за спортни стоки Decathlon, мебелната верига Jusk и други търговци търсят възможности за експанзия и в други градове на страната. За да изберат в кой проект извън София да стъпят обаче, ритейлърите искат да имат предсказуем инвеститор и атрактивен микс от наематели, съобразен с покупателната възможност в съответното населено място, допълни Росен Генев, мениджър търговски площи във Forton.

Все повече се налага и тенденцията наемните равнища в моловете да се определят като функция от оборота на търговците.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:57 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още