IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Колко тежка ще е кризата за собствениците на молове в Турция?

Ако икономиката на Турция се срине, локацията ще е от значение за живота на търговските центрове, както и изобретателността при привличането на посетители

09:15 | 06.03.14 г. 1
<p>
	Близо две трети от модерните търговски площи в строеж в Турция, които тази година ще бъдат завършени, се намират в Истанбул. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Близо две трети от модерните търговски площи в строеж в Турция, които тази година ще бъдат завършени, се намират в Истанбул. Снимка: Ройтерс

Заради спада на приходите от наеми в резултат на катаклизмите на турските финансови пазари инвеститорът и собственикът на молове Corio Türkiye реши да разшири програмата си за лоялност, за да наблюдава по-внимателно поведението на потребителите и да им предлага специални промоции.

„Програмата ни позволява да опознаем посетителите и да подготвим кампании, насочени специално към тях“, коментират от компанията, която е подразделение на холандската инвестиционна група Corio, пише The Wall Street Journal.

Много от собствениците на търговски имоти в развиващите се европейски държави станаха по принуда изпечени експерти в маркетинга, ценообразуването, отдаването под наем и дори във връзките с обществеността заради рязката обезценка на валутите на тези страни и ръста на лихвите, отбелязва изданието.

В Турция например обезценяването на лирата увеличи проблемите, тъй като повечето от наемите в търговските центрове са в евро или долари. Това постави под натиск собствениците да намалят наемите – нещо, което някои от тях вече направиха.

Чуждите инвеститори, които стъпиха на пазара на търговски имоти в Турция, може и да се сблъскат с тежка среда. Един от тях е Blackstone Group – американската компания вече е най-големият собственик на шопинг центрове в страната, след като през октомври придоби Multi Corp, базирана в Холандия строителна компания, за 500 млн. евро.

Ако икономиката на Турция се срине, локацията ще е от съществено значение за живота на търговските центрове, според експерти. Blackstone може би ще се справи по-добре, тъй като търговските центрове на компанията са сред най-добрите в страната. Портфейлът включва Marmara Forum в Истанбул, който през 2012 г. спечели наградата на International Council of Shopping Centers за най-добър голям търговски център.

Освен локацията, от съществена важност за оцеляването на моловете при евентуално задълбочаване на кризата в Турция ще имат още няколко фактора. Примерът е Аржентина – по време на кризата между 1998 и 2002 г. някои от собствениците на търговски центрове там привличаха дори хора, които нямат никакво намерение да пазаруват. След като рецесията приключи, същите тези хора останаха лоялни на тези молове и им станаха и клиенти.

Освен това някои от търговците в аржентински молове позволяваха на клиентите си да пазаруват на кредит, дори ако покупката им е била на стойност под 5 долара. В замяна тези търговци си издействаха по-изгодни наеми.

Последна актуализация: 23:17 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 20 rate down comment 1
jujo_si
преди 10 години
Да отидеш да инвестираш в чужда страна особено пък нестабилна такава е риск и се прави с пари които така или иначе имаш в повече, така че да не ги жалим тези. имали, инвестирали, загубили. Ако бяха спечелили щяха да спечелят много над нормалното заради поетия риск.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още