IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Какво търсят купувачите на жилища и наемателите на офиси и магазини?

Цената, локацията и площта са първостепенните критерии за купувачите на жилища, наемателите на офиси държат на достъпа и системите за климатизация и вентилация

09:37 | 11.12.13 г.
Автор - снимка
Редактор
Какво търсят купувачите на жилища и наемателите на офиси и магазини?

Цената, локацията и площта са първостепенните критерии за купувачите на жилища. Наемателите на офиси търсят основно помещения с висок клас системи за отопление, вентилация и климатизация, светли, широки и високи помещения и отваряеми прозорци, а за веригите магазини най-важни при избора на нова локация са човекопотокът и търговският микс в региона.

Това сочат резултатите от проучване, осъществено от Адрес Недвижими имоти и Forton сред техни клиенти.

Квартали в големите градове с изградена инфраструктура и лесен достъп до обществени услуги са предпочитани от купувачите на жилища, а масовото търсене рядко надхвърля 50 хил. евро. Все пак покупката на всеки шести клиент е за над 70 хил. евро, а около 9% търсят жилище над 100 хил. евро. Двама от трима купувачи се насочват към двустайно или тристайно жилище, сочат данните.

Движещата сила на пазара на жилища в момента са купувачите за собствени нужди, които са над 80 на сто от всички купувачи на пазара. Клиентите, които купуват жилища с цел инвестиция с намерение да запазят капитала си или да отдават под наем са 10 на сто от купувачите.

По-голямата част от сделките се осъществяват със собствени средства на купувачите, които все по-малко прибягват до кредити.

Все повече при покупка на жилище се обръща внимание и на поддържането на общите части и контрола на достъпа във входа или комплекса.

Професионалната поддръжка обаче е ключова при избора на бизнес имот, сочат резултатите от анкетата. Лесният достъп е другият съществен фактор, оказващ влияние при избора на офис площ или търговски имот. Центърът освен това вече не е най-предпочитаното местоположение както за офис, така и за търговия на дребно.

За офис наемателите в столицата на първо място е общественият транспорт и с най-голямо значение от него е метрото. За търговските вериги автомобилният достъп е най-важен.

Наемателите и в двата сектора търсят цялостна услуга, която включва качествена поддръжка и управление и предлагане на допълнителни услуги.

Офис наемателите търсят широки помещения с правилни форми, които позволяват ефективното оползотворяване на пространството при разнообразни разпределения.

И двете категории наематели са чувствителни към цената – както към базовия наем, така и към таксите, които наемодателите събират за управление, поддържане на общите части, а в търговските центрове – и за маркетинг.

Локалната инфраструктура, подходите с автомобил или към спирки на обществения транспорт и пешеходния трафик, както и разпределението на магазините вътре в търговския център, са от най-съществено значение за търговските вериги.

Ако искат да привлекат и да задържат най-добрите наематели, предприемачите и собствениците на офис сгради следва да обърнат внимание на общата привлекателност на локацията на проектите си, управлението и поддръжката на имота, функции като заведения за хранене и приемливи нива на наемите, препоръчват консултантските компании.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:51 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още