„Хотелите могат да коригират цените за услугите си на ежедневна база в зависимост от търсенето - за разлика от офис или търговските центрове, при които договорите са с дълги срокове. Инвеститорите знаят, че когато икономическият ръст и чуждите инвестиции наберат скорост, заетостта и средните цени на нощувките също ще се повишат. Това е причина за интереса им към висококачествени хотели в момента“, коментира още Лашова.
Обемът на инвестициите в хотели в Европа се е повишил с 38% в първата половина на 2013 г. в сравнение със същия период на предходната година, сочат още данните на компанията. Макар че ръстът се дължи преди всичко на големи портфейлни сделки и продажби на съществени единични активи в Западна Европа, с намаляването на възможностите във водещите пазари инвеститорите отново показват интерес към ключовите централноевропейски столици.
„С възстановяването на европейската икономика и увеличаващия се интерес към инвестиции в хотели очакваме по-висока активност в Централна Европа през 2014 г.“, казва Фредерик льо Фишу, директор „Услуги за хотелиерската индустрия“ за Централна и Източна Европа в Cushman & Wakefield.
Хотелиерският сектор в България
В България обемът на инвестиционните сделки с имоти възлезе на 54,2 млн. евро за първите девет месеца на 2013 г., като най-съществената беше именно продажбата на хотел Hilton.
„Интересът на инвеститорите окуражава и други собственици да пристъпят към продажба. Купувачите от своя страна виждат възможност да купят качествени активи на цени, които са по-ниски, отколкото би им струвало да ги построят от нулата“, коментира Михаела Лашова.
„Със сигурност условията са благоприятни за сделки с хотели. А предвид по-високия интерес към хотелите в Централна и Източна Европа не изключвам възможността някои от днешните купувачи да спечелят от възстановяването на пазара и да препродадат с печалба в следващите две до три години“, заключава тя.