С началото на туристическия сезон някои от брандовете се насочиха и към търговските центрове в другите градове и особено по Черноморието. Sport Vision например, които дебютираха на пазара в София тази година, откриха магазини в Галерия Бургас, а Adidas – в Галерия Бургас и Галерия Стара Загора. Decathlon пък е привлечен за ключов наемател в проекта Plaza West, който се намира в столичния квартал Люлин.
През тримесечието се сключи и идна инвестиционна сделка – инвеститори придобиха Мол Плевен от съдебен изпълнител за под 5,5 млн. евро. Според експертите купувачите имат интерес и към София, но са в процес на оценяване на въздействието върху пазара, което оказват новите проекти, открити през 2012 и началото на 2013 г.
Индустриални площи
Пазарът на индустриалните площи е продължил да се радва на растеж и през второто тримесечие благодарение на инвестициите в производствени мощности. Основните събития през второто тримесечие на 2013 г. бяха откриването на фармацевтичен завод и първата копка на индустриалната зона край Божурище с началото на проекта на германската компания BHTC.
Съвременните индустриални и логистични площи в София и Софийска област са се увеличили със само 3,85% до 764 хил. кв.м през второто тримесечие на 2013 г. Още около 36 хил. кв. м са в процес на изграждане.
„Потенциалът за ръст в сектора не е променен“, казва Владимир Гюрджиев, мениджър „Индустриални площи“ във Forton. „Но преди да видим подобрение на бизнес доверието, ръст на преките чуждестранни инвестиции и на търговията, компаниите ще останат предпазливи“, прогнозира той.
Незаетите площи са били малко над 3 на сто към края на юни, наемните нива също са останали стабилни.
„Виждаме сигнали, че ниското равнище на незаетите площи и стабилните наемни нива окуражават някои компании да започнат да строят със собствен капитал. Ако това се случи, ще контрастира рязко на изявената към момента тенденция предприемачите да изчакват появата на наематели или купувачи, преди да започнат строителство“, коментира Владимир Гюрджиев.