Импликации за пазара на имоти
В резултат на всичко това фокусът върху развитието на клоновата мрежа за в бъдеще се очаква да бъде в много по-голяма степен поставен върху изграждане на нови услуги, взаимоотношения и продажби на специфични услуги, тъй като традиционното банкиране се пренася все повече онлайн и към колцентровете.
В различни части на света все така ще продължим да бъдем свидетели на експерименти по отношение на формати и локации, като постигането на най-подходящия микс от мобилни, онлайн и директни канали ще бъде все по-важно.
Наред с това големите централни клонове в големите градове ще поемат все по-решаващо значение по отношение на по-сложните продукти и услуги, а по-малките и регионални клонове ще се специализират в предоставянето на традиционните услуги.
Клоновете на бъдещето
В голяма част от развиващия се свят конкуренцията за първокласни локации ще се ожесточава все повече и ще става обичайна част от модела за разширявана на банковите институции.
Наред със стратегиите на банките, свързани с недвижимите имоти, все по-ясна става нуждата от стратегии, свързани с изчислителни и други технологични центрове, тъй като дигиталните технологии и изискванията, произтичащи от тях, вземат все по-голям превес над ежедневните дейности на банките.
По отношение на новите формати от компанията отчитат, че много банки експериментират с клонове, приближаващи се все повече към обекти, наподобяващи заведения с различни форми на услуги и удобства.
Например шведската банка Jyske, Charles Schwab, ING и др. се опитват да репликират модели, типични за Starbucks например, като предлагат на клиентите кафе, избират иновативен и провокативен интериорен дизайн и др. услуги, които помагат на клиентите да се чувстват по-удобно и да не усещат строгия натиск на типичната бизнес среда. Някои банки дори позволяват на клиентите си да ползват част от техните клонове като собствен офис или пък предлагат други иновативни услуги като различни видове курсове.
Въпреки че физическото присъствие на банките няма да изчезне в обозримото бъдеще, ерата на мащабните клонови мрежи, поне що се отнася до пазарите в развития свят, приключи, казват от компанията.
Двувалентата движеща сила, обусловена от технологично развитие и все по-висока финансова и техническа култура на потребителите, неизменно ще доведе до фундаментални промени на големината и структурата на банковите клонове в бъдеще.
До 50% от банковите офиси в развития свят може да се окажат остарели в сегашния си вид до края на десетилетието, прогнозират от JLL.
Наред с това обаче банките са инвестирали прекалено много в своите мрежи, за да се впуснат в радикално свиване, така че идните години ще се определят от комбинация между традиционни офиси в съчетание с нови, технологични формати и услуги.
В голяма част от случаите промените в офисите и мрежите ще бъдат диктувани от изтичащите договори за наем. Въпреки че в развитите икономики също ще видим някои експанзии (и то главно от страна на нови играчи на пазара), то основният процес на експанзия ще бъде в развиващите страни, където секторът е значително недоразвит.
Всички тези фактори говорят, че дотолкова доколкото банките ще запазят позициите си на традиционните локации, то техните клонове ще се променят както по форма, така и по функция. Бъдещето несъмнено е на „многоканалния“ модел.
преди 12 години "В този контекст едни от най-големите конкуренти на банките за в бъдеще ще бъдат телекомуникационните компании,"НЕ КОНКУРЕНТИ, А ПАРТНЬОРИ !!!!Явно не се прави разлика м/ду УСЛУГА и Техническата и реализация!Напр. Разплащането е услуга която може да бъде осъществана по няколко начина: С пари в брой; С банков превод нареден в офис; Банков превод нареден през Интернет банкиране; Банков превод наредн през GSM или СмартФон или АТМ и т.н.Няма как да бъде осъщенствено разплащане (освен ако не е в брой) без Банкова Сметка - всичко останало е платформи за разплащане! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Банките имат толкова бъдеще колкото и пощите... Вие ще отидете ли да пуснете телеграма от близкия до вас пощенски клон? Никога, нали? А голяма част от най-малките не знаят и какво е това телеграма или писмо в плик! Така ще бъде и с банките. Ще станат само едни бутици където ще ходят или най-богатите или най-неграмотните. Всички останали ще се разплащат от смартфона си без участието на банки, също както сега изпращат имейли без участието на пощи и пощенски клонове. отговор Сигнализирай за неуместен коментар