IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Около 900 мола се строят в Източна Европа

Трудно е да се прецени обаче каква част от тях ще бъдат завършени, се казва в проучване на RegioData Research

14:47 | 22.11.11 г. 4
Автор - снимка
Създател
<p>
	Търговски център в Истанбул. <em>Снимка: Akbatı Shopping and Life Center</em></p>

Търговски център в Истанбул. Снимка: Akbatı Shopping and Life Center

Инвеститорите в търговски центрове в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) изглежда възвръщат доверието си в региона, предвид факта, че в момента има около 900 търговски центъра, планиране за изграждане, сочи нов доклад.

Повечето от въпросните проекти са планирани за Русия - с около 200 проекта, следвана от Полша със 175, Украйна с около 90 и Турция със 75 проекта, се казва в проучването на RegioData Research, с което Investor.bg разполага.

В момента не може да се прецени с точност каква е вероятността тези проекти да бъдат завършени. Някои от тях са в процес на изграждане вече години, но досега не са получили необходимото финансиране или нужния брой предварителни договори за наем поради различни слабости и специфики на пазара.

Някои източноевропейски страни бяха засегнати в по-голяма степен от икономическата криза, която разкри проблеми, които вече бяха налични без това да е свързано с кризата.

Въпреки това инвестициите в региона не бяха спрени, като специално Полша и Турция се разглеждат като новите звезди в сегмента, привличащи най-голямо внимание от страна на инвеститорите, сочи докладът. Заедно с Германия те са трите държави, върху които анализаторите възлагат най-много надежди за развитието на сектора.

По време на 2008 и 2009 г. особено в тези страни бяха завършени сравнително голям брой нови търговски центрове. Например през 2008 г. в Германия бяха завършени 26 нови проекта и още 36 следващата година. В Турция този брой бе 40 за 2008 г., а през 2009 г. бяха въведени в експлоатация 20 мола.

И в двете страни най-тежките години от кризата (2008 и 2009 г.) бяха най-силни по отношение на нови центрове за целия период между 2005 и 2010 г.

В Полша броят на моловете, отворен през същия период бе почти непроменен всяка година с между 15 и 25 нови търговски центъра годишно. Темповете на развитие се забавиха едва през 2010 г.

Въпреки това базата от проекти в процес на развитие и в трите страни остава голяма, а вероятността много от тях да бъдат завършени е по-висока в сравнение с други европейски страни, се казва в проучването.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:43 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

4
rate up comment 0 rate down comment 1
stoiloff
преди 12 години
Чудя се колко от тях знаят точно колко им струва инвестиционното намерение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 13 rate down comment 1
Ogibogi
преди 12 години
Това е тотално безумие !!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 12
optional
преди 12 години
сякаш изоставаме. с нашите нищо и никакви петнадесетина молчета в строеж... инвеститори и консултанти - моля, стегнете се и наваксвайте
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 1
diado mrass
преди 12 години
Тия хора не можаха ли да разберат, че потребителската активност от преди няколко години /а и оттам нуждата от търговски плащи/ няма как вече да се "зарежда". Еуфорията с потребителското кредитеране свърши. Факт. Сега по-добре да се мисли, как вече съществуващи и недовършени молове да се преустроят в учебни заведения и културни центрове. Ама СТРАШНА нужда има от квалифицирани кадри по всички фронтове - от готвачи до хирурзи. Ето за нещо такова .....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още