IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как поколението Y влияе върху офис пазара по света?

Гъвкавостта на офис пространството се превръща в ключов фактор за привличане на служители от новото поколение, сочи доклад

13:07 | 20.07.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Част от офиса на Google&nbsp;във Вашингтон. Снимка: tvol. Лиценз: <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/2.0" target="_blank">Creative Commons</a></em></p>

Част от офиса на Google във Вашингтон. Снимка: tvol. Лиценз: Creative Commons

Технологичният прогрес, променящите се корпоративни структури за наемане на служители и увеличаването на алтернативните работни стратегии ще доведат до редица промени на офис пазарите по света, повлияни от нарастващото влияние на поколението Y, става ясно от най-новия доклад на Colliers International.

Проучването разглежда мотивациите и поведението на групата на поколението Y и влиянието й върху пазара на недвижими имоти. 

Най-общо казано, това са хората, които са израснали с новите технологии, играещи централна роля в тяхното ежедневие.

Балансът между професионалния и личния живот, гъвкав работен процес и търсенето на възможности за дистанционна работа, са сред основните фактори, влияещи върху избора при представителите от поколението Y.

Работното място обаче няма да стане излишно, а ще се променя, се казва в доклада. За компаниите, които ще заложат на привличането на кадри от това поколение, важна роля ще играе създаването на балансирано пространство за общуване и почивка на работното място.

При локациите, в които съществува реален натиск върху площта, от гледна точка на разходи и избор, тази динамика вероятно ще бъде още по-подчертана и ще кара бизнеса да осигурява на своите служители собствено „лично пространство“ на работното място.

От съществено значение е фактът, че животът на хората от поколението Y е заобиколен от модерните информационни технологии и непрекъснати нововъведения, които оказват влияние върху тяхната ефективност и стил на работа.

Според компанията въпросното поколение ще окаже решаващо въздействие върху развитието на офис пространството „по отношение на създаване на интегрирани работни места, които съчетават необходимостта от по-ефективно пространство с лесно приспособими многофункционални заседателни зали и повече място за отдих, развлечение и социално общуване“.

Фактори на влияние

Използването на мобилните компютърни и комуникационни устройства и увеличаването на алтернативните работни стратегии ще се отразят върху необходимостта от офиси по пет ключови начина:

1. Намаляване на общия размер на търсене на офис площи в резултат на увеличеното прилагане на алтернативни работни стратегии и по-ефективно използване на реалното работно пространство.

2. Промяна в ориентацията на работното място с по-голяма нужда от гъвкаво използване на пространството, което да съчетава ефективно планираните работни станции с лесно приспособими многофункционални заседателни зали и големи пространства за развлечение и социално общуване. Въпреки че преминаването от 12 на 8 кв. м на човек не е необичайно явление, изискването за по-голяма гъвкавост и повече пространство за отдих и социално общуване означава, че общото търсене на офис площи няма да се свие с една трета.

3. Много по-голяма необходимост от гъвкавост при използването на пространството, което ще се отрази на основната структура, технологичната платформа и управлението на сградите.

4. Пространството, което действително отговаря на стандартите за устойчиво строителство, ще стане задължително. По-специално – енергийната ефективност ще се превърне в критичен компонент на изискванията на търсенето.

5. По-голямо търсене на центрове за данни по поръчка, които ще дадат тласък на развитието на една сравнително нова пазарна ниша.

Кое е поколението Y и защо то е толкова различно?

Това, най-общо казано, са хора между 20- и 30-годишна възраст, които са приели използването на новите технологии като основно средство за комуникация и информиране и които започват да доминират работното място.

Те са израснали в свят, заобиколен от модерни технологии и скоростни технологични промени. От компанията дават пример, че са били нужни 50 години на радиото, за да достигне аудитория от 50 млн. души, следвано от 13 години за телевизията. За сравнение, Facebook направи това само за две години.

ИТ революцията вече не представлява „шокът от новото“, а по-скоро тя е неделима част от живота на новото поколение.

Всичко това предоставя множество нови възможности за работа. В комбинация с по-лесната трудова миграция и достъп до нови възможности за работа, новото поколение може постоянно да търси нови и вълнуващи шансове за реализация.

Предвид свиващия се пазар на труда това поставя поколението Y (както и това след него) във все по-силна позиция да преговаря за по-добри условия.

Така намирането и задържането на подходящите служители се превръщат във все по-голямо предизвикателство за компаниите по света, се казва в доклада.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:01 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още