Физическите магазини остават съществена част от бизнеса на продажбите на дребно, въпреки ръста на онлайн търговията, сочи ново проучване на CB Richard Ellis (CBRE).
Според анализа, проведен сред 320 търговци в 15 страни, наличието на онлайн платформа е здължително изискване за почти всички търговски вериги, търсещи международно присъствие. Въпреки това магазините представляват съществена част от уравнението поради затрудненията с доставките и логистиката при бизнес, изцяло базиран в интернет.
Общо 82% от търговците днес имат поне онлайн каталог, който може да бъде разглеждан от потребителите.
През март онлайн купувачите специално във Великобритания са похарчили над 5 млрд. паунда за покупки по интернет, което представлява ръст от 14% в сравнение със същия период на предходната година. В сравнение с февруари продажбите са се повишили с 5%, като всеки потребител е направил покупки за средно 82 паунда.
Въпреки че повечето търговци имат онлайн присъствие, потребителите могат да купуват и да получават стоки едва от една четвърт (26%) от тях.
Великобритания има най-голям дял от търговци, които доставят продукти, закупени по интернет – 44%, следвана от Германия с 41%, САЩ с 39%, Франция с 38% и Испания с 37%.
Търговците, които оперират и физически магазин, е по-вероятно да имат и активно онлайн присъствие, което дава възможност на клиентите да купуват техните продукти по интернет. Наличието на магазин помага да бъде рекламирана марката и предоставя на потребителите дестинация, в която те може да опитат продукта, преди да го закупят, сочи докладът.
В повечето случаи физическият търговски обект се създава на първи етап, като онлайн бизнесът се установява по-късно като допълнение към потенциала за продажби и създаване на платформа от множество търговски канали. Въпреки това все повече търговци използват своята онлайн платформа, за да стъпват на нови пазари, преди да отворят физически магазин.
„Наличието на физически магазин улеснява търговците в оперирането на онлайн платформа“, коментира Питър Голд, директор Трансгранична търговия за Европа, Близкия Изток и Африка в CBRE.
Според него въпреки че електронната търговия предоставя огромни възможности за търговците, все още съществува дилемата дали тя им помага в продажбите и налагането на марката или канибализира техния потенциал. Наред с това една от трудностите остава и ефективното разпращане и доставка на продуктите, закупени онлайн.
„...следователно степента, в която електронната търговия ще промени фундаментите на продажбите, тепърва ще се види“, казва той.
Друга ключова тенденция е потребителите да отиват и да получават продуктите, които са купили онлайн, от самите магазини на съответните търговци. Почти една трета (по стойност) от всички електронни продукти, закупени по интернет във Великобритания, са били получени по този начин през периода преди Коледа на 2010 г.
Продуктите, закупени онлайн, могат да бъдат върнати в магазина, което предоставя повече гъвкавост на потребителите и е ефективно в ценово отношение за търговците.
преди 13 години В България Български пощи са изключително ненадежни, международните спедитори са скъпи. Единственият друг вариант е регионални куриери, но те нямат капацитет.Това се допълва от липсата на пазар, въпреки че второто е проблем от тип кокошката и яйцето. отговор Сигнализирай за неуместен коментар