Като най-перспективни ниши в ритейл сектора експертите очертаха храненето и особено fast food сегмента, както и забавленията, а в по-малките градове – търговията с облекло в ниския и среден сегмент, както и козметиката.
Що се отнася до търговията с храни, повечето вериги вече са покрили и по-малките населени места и в този сектор, а в търговията с техника, както и в сегмента „направи си сам“, тече процес на консолидация, посочи Деян Тодоров. Заради този процес той очаква да се освободят известен обем площи, които биха били интересни на други търговци, а защо не и на инвеститори.
Онлайн търговията – неизчерпаеми възможности
В България 53% от населението има достъп до интернет, като този дял непрекъснато се увеличава, коментира Евелина Димитрова от GFK България. Активните потребители на световната мрежа над 18 години достигат 40 на сто, като този дял също продължава да нараства.
Консултантската компания определя като „потребители от нов тип“ (потребители на интернет, които пазаруват активно онлайн от повече от едно устройство) 12 на сто от активните потребители на мрежата у нас.
Голяма част от българските потребители обаче все още използват мрежата повече за търсене на информация за продукти и услуги, отколкото за потребление. Общо 43 на сто от тях търсят магазини, 42% - информация за даден продукт или услуга, а 41% - на снимки на определен продукт, от който се интересуват.
Най-често българинът пазарува облекло от интернет, сочат данните на GFK. Следват потребителската електроника, аксесоари за електроника, парфюми и козметика, туристически услуги, книги, филми и музика, както и домакински електроуреди.
Половината от българските потребители, които пазаруват онлайн, предпочитат да плащат в брой, чрез наложен платеж. Малко над една трета осъществяват разплащания чрез дебитни или кредитни карти.