Токио е била втората най-желана дестинация от глобалните ритейлъри през миналата година, като японската столица е привлякла 48 нови бранда. Следва Хонконг с 43, Абу Даби с 42, Берлин с 35, Пекин с 34, Лондон с 31, Москва също с 31, Шанхай също с 31 и Франкфурт с 29 нови бранда.
Глобалните търговски вериги са изразили предпочитанията си към зрелите пазари, които като цяло отчитат 28 на сто ръст на новите играчи.
Най-глобално ориентирани остават търговските вериги от Америка, следвани от европейските ритейлъри и азиатско-тихоокеанските.
Експанзията през 2014 г. - Германия на хоризонта
Германия се очертава като най-предпочитания пазар от международните търговски вериги за експанзия през тази година. Консултантската компания посочва, че 40 на сто от анкетираните търговци заявяват, че ще открият нови магазини в страната.
Франция се очертава като вторият най-желан пазар (26%). След това са развиващите се пазари, считани за „врата“ към Азиатско-тихоокеанския регион – Хонконг, Сингапур и Китай.
Броят на международните търговски вериги, които планират експанзия, се увеличава. Търговските центрове оказват огромно влияние върху избора им на дестинация, посочва се в доклада на компанията. Строителството на шопинг центрове в глобален мащаб е на рекордно високо равнище, което позволява ускоряване на навлизането на нови брандове в развиващи се региони като Азия, Латинска Америка и Източна Европа.
Привличането на атрактивни, нови брандове е в основата на стратегията на инвеститорите в шопинг центрове за отличаване на техните молове от останалите. Друг ключов фактор е създаването на уникални преживявания за потребителите при пазаруване заради нарастващата конкуренция на електронната търговия.